Skip to main content

goeemiddag,

 

ik heb een abo dat een paar dagen geleden is overgezet van zakelijk naar particulier

nu kan ik niet meer smsen of sms ontvangen

heb toestelhulp doorlopen, simkaart eruit etc, niets helpt

heeft nogal haast, vanwege een app waarin ik per sms moet bevestigen ivm een zorgapp van mijn demente stiefmoeder

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste @Lia66, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Helemaal omdat je het zo dringend nodig hebt 😞. Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Zo niet, heb je het toestel ook al eens uit en weer aan gezet? Krijg je ook een bepaalde melding als je een sms wilt versturen? Wat voor telefoon heb je? Zou je naast het beantwoorden van deze vragen ook je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer in je profiel willen zetten? Dan kijk ik met je mee. 


Hoi Marcia

ja, heb ik al geprobeerd en ook toestelhulp

ik heb zelfs een nwe simkaart van jullie gekregen, maar heeft ook niet geholpen

ik heb n iPhone 8 plus

ik zal mijn profiel aanvullen

hoop dat je mij kan helpen

 

 

 


Dit is wel heel erg rot! Krijg je ook een bepaalde melding als je een sms stuurt? En kan je ook naar andere nummers niet sms’en? Als jij een sms stuurt, waarbij je de sms begint met *0#. Dan krijg je een berichtje terug. Wat staat daar dan precies in? Als het dan nog niet werkt, dan laat ik je terugbellen door onze technische dienst. Zij gaan er dan naar kijken! 


Gaat helemaal niet

wordt automatisch een iMessage 

kan van niemand sms ontvangen


Ah, op die manier.. Wil je dan onderstaande eens doorlezen? Het is echt een toestelinstelling, dat kunnen wij op afstand niet wijzigen: 

 

Wanneer je iMessage hebt ingeschakeld (‘Instellingen>Berichten>iMessage’), dan worden tekstberichten (sms’jes) automatisch blauw als de ontvanger iMessage kan ontvangen. Maar wanneer jijzelf of de ontvanger geen internet heeft, bijvoorbeeld in het buitenland, wordt een iMessage niet verstuurd. Je kunt het bericht in dat geval geforceerd als sms versturen.

iMessage als sms versturen

  1. Verstuur een iMessage-bericht naar je contactpersoon.
  2. Normaal gesproken verschijnt automatisch de status ‘Afgeleverd’ of (met leesbewijs) ‘Gelezen’. Gebeurt dit niet omdat jij of de ontvanger geen toegang heeft tot internet? Je kunt de iMessage dan omzetten in een sms.
  3. Houd je vinger op een bericht tot er een menu verschijnt. Je kunt in dit menu kiezen voor de optie ‘Stuur als tekstbericht’.
  4. Het berichtje wordt nu groen en is verstuurd als sms.

Als je wilt dat niet-verstuurde iMessage-berichten automatisch worden omgezet in een sms, navigeer dan naar ‘Instellingen>Berichten’ en zet de schuif achter ‘Stuur als sms’ op groen. 


Als het zo eenvoudig was, maar helaas

ik kan die berixhten niet veranderen naar sms

en de schuif staat bij berichten al op groen


Als ik hem ingedrukt houd zegt hij niet afgeleverd


Hè, wat stom dit zeg.. Bij ‘Stuur en ontvang via .....’ staat daar ook jouw nummer ingevuld? Wat gebeurt er als je iMessage uitschakelt en dan een sms verstuurt? Of bedoel je met je laatste bericht dat dit echt al uitstaat? Heb jij de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te plaatsen? Kan je dan wel sms’jes versturen/ontvangen?


Dit staat al uit

ik heb niet de mogelijkheid om de sim in een andere tel te stoppen

mijn abo is vorige week omgezet van zakelijk naar particulier en toen is het begonnen


Lastig dat we dat niet kunnen testen! Ik heb een ticket aangemaakt bij de collega's van onze technische dienst. Zij nemen binnen zo'n 5 werkdagen even contact met je op. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is?


niets meer van jullie vernomen!


Ha @Lia66, ik zie een melding van mijn collega van de technische dienst dat deze vorige week donderdag contact met je heeft willen opnemen. Er is een voicemail ingesproken. De collega geeft in zijn notitie hetzelfde aan als wat ik al zag: sms staat actief en we zien ook verstuurde sms’jes in het systeem. Mocht je hier nog steeds tegenaan lopen, dan is het advies om precies door te geven wanneer (datum/tijdstip) je een sms stuurt en naar welk nummer. Dat kan via 0800-0402 of via een privébericht naar mij.