Skip to main content

Mijn redelijk nieuwe Samsung A51 was gevallen. Nieuw glas (of liever gezegd nieuwe behuizing) gemonteerd. Alles leek ok. Maar direct na reparatie was ik paar dagen in Duitsland en kon ik niet bellen (melding telefoon niet aangemeld) en had ik geen internet. Wifi werkte wel (bellen via Whats app dus ook). Alle instellingen nagelopen. Niet aan de praat te krijgen.

KPN proberen te bellen (met vaste lijn) maar na lang wachten en de vraag waarmee kan ik u van dienst zijn werd ik eruit gegooid. Dat terzijde overigens.

Toen ik de telefoon weer opstartte bleek alles normaal te werken. Mobiel internet en telefoon ( kpn logo staat nu ook weer in scherm) wifi uitgezet om te kijken of 4 g werkt. Ook prima. Niets meer aan de hand dus. Toch de vraag (met oog op volgend bezoek buitenland) is er een verklaring voor? Moet toestel nadat het uit elkaar geweest is voor reparatie opnieuw aangemeld worden?  En lukte dat niet in Duitsland?  Of is er een andere verklaring?

 

Hoi @KLV, 

Niet fijn dat je een probleem ondervond met het gebruik van je aansluiting in het buitenland. Een directe verklaring daarvoor is niet te geven. Je maakt in het buitenland gebruik van het netwerk van buitenlandse providers. Mocht je in de toekomst onverhoopt weer een probleem ondervinden, herstart dan je toestel (dit lost veel problemen op) of zoek op je toestel handmatig naar netwerken van beschikbare providers en selecteer het netwerk van een andere buitenlandse provider. Een verband met een eerdere reparatie van je toestel zie ik in ieder geval niet. Weet je hiermee voldoende? :slight_smile:


Reageer