Skip to main content

Momenteel zit ik in engeland en heb een data kaartje van KPN in Huawei B593s-22 Router, Ik heb op de router 4G ontvangs en roaming aan staan en alles werkt prima, alleen kan ik met mijn telefoon of tablet geen internet krijg van de router '' verbonden maar geen internet beschikbaar'' terwijl het thuis in nderland wel gewoon werkte,zou het aan mijn APN instelling kunnen liggen?  

Inloggen op de router via 192.168.8.1 en kijken wat er aan de hand is. Andere APN zou kunnen, maar je moet eerst zien waarom dat zou moeten. Je kan ook eens bij device status kijken wat voor WAN IP adres daar staat of staan.


Inloggen op router had ik al gedaan en in eerste instantie leek alles goed. Nu kwam ik er achter als ik de verbinding maken op manual had gezet en handmatig een netwerk kies de router niet registreerd op de netwerken uit Engeland Vodafone, O2 etc. Het maakt niet uit welke ik selecteer hij verbindt wel met maar registreren lukt niet.

Alle hulp is welkom 


Het maakt niet uit welke ik selecteer hij verbindt wel met maar registreren lukt niet.

Dit is mij onduidelijk. Het technische principe is dat een mobiel apparaat zich registreert aan het mobile netwerk, dus op grond van je SIMkaart wordt de basis mobile verbinding gelegd. Daar kun je ver der nog wenig mee, alleen zie je dat er een bepaalde signal stereket is enz. En je kan daarop weer verder bouwen, zoals een SMSsen en in doorgaans dus een internetverbinding opzetten. Dat laatste is natuurlijk wat jhe wil en dat gaat kennelijk mis. Ik heb andere Huawei’s dan jij, misschien dat je met een screenshot wat hints doet loskomen bij mij.

Nu zou ik zeggen, maak een nieuwe APN profiel aan en gebruik APN portalmmm.nl i.p.v. APN internet wat tegenwoordig (ook) standaard is bij KPN. Het zou kunnen zijn dat met standaard instellingen het misloopt in jouw Huawei met 464XLAT of in die hoek.