Skip to main content

Wie kan mij helpen?

Samsung Flip 4 schakelt zelf wifi uit en kan hierna niet meer verifiëren met router en modem. Er staat ook een 6 bij het wifi icoontje?

Hallo @Noellies 

 

Die 6 betekent WiFi 6, waarschijnlijk heb je een zwarte Box 12 modem en/of zwarte SuperWiFi's, dat zijn de enige KPN apparaten die dat ondersteunen.

 

Als je een Box 12 hebt:

Er zijn meer meldingen dat sommige apparaten niet meer kunnen verbinden met WiFi 6 na de Box 12 update.

 

Probeer eens of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5, misschien werkt dat beter dan met WiFi 6, bij een aantal gebruikers heeft dit het probleem verholpen.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 

Hoe je inlogt in de Box 12 kan je hier vinden:

Erik_

 

 

Anders even vermelden welke apparatuur je precies hebt, welk modem/model en of je ook extra WiFi punten hebt en zo ja, welke precies?


Bedankt GeSp voor je snelle reactie 

Echter ben ik een leek op dit gebied en heeft een monteur alles aangesloten hier, geen idee hoe ik in dat modem kom en ik durf ook niet zomaar alles te wijzigen, we hebben al jaren problemen met wifi. Inderdaad ik heb een zwart modem en wifi versterkers(wit). Met mijn vorige telefoon nergens last van ?


Hallo @Noellies 

 

Simpele test of dat de oplossing is, is om de WiFi op de Box 12 uit te schakelen met de WiFi knop aan de zijkant, die indrukken tot het WiFi lampje op de Box12 uitgaat.

Als je Samsung Z daarna wel weer WiFi verbinding heeft dan kan je het zo laten als verder alles ook nog werkt via WiFi, anders zal toch die instelling in de Box 12 aangepast moeten worden.

 

Welke WiFi problemen heb je nog meer, lage snelheid of wegvallende verbinding?

Werkt het bedraad via een netwerkkabel dan nog wel goed, heb je b.v. ook TV ontvangers die rechtstreeks op het modem zijn aangesloten en blijven die wel goed werken als je WiFi problemen hebt?


Wederom bedankt voor je reacties, 

Aangezien niemand in huis op dit moment hinder of slechte wifi heeft alleen ik sinds mijn nieuwe telefoon  ben ik even langs de kpn winkel geweest,  daar was het advies om te wachten op een nieuwe update aangezien het volgens hun aan de software van mijn telefoon ligt, wel hebben ze een reset gedaan op mijn telefoon en toen ik thuis kwam sprong het direct op Wifi. Toen ik later mijn watch weer  koppelde met Bluetooth,  sprong de telefoon gelijk weer van de wifi af...dus ik vermoed dat daar ergens het probleem zit 🤔


Dat klinkt i.d.d. meer als een probleem in de telefoon zelf.

Hopelijk komt die update dan snel.


Wifi op de watch uitschakelen en dan kun je gewoon verbinding maken tussen de flip 4 en box 12 op wifi6.