Skip to main content

Al een tijd (en in toenemende mate) mis ik oproepen op mijn mobiele telefoon. Mensen die mij bellen worden direct doorverbonden met mijn voicemail, terwijl ik pas (soms uren later) een bericht krijg van een gemiste oproep. Waardoor komt dit en hoe wordt het verbeterd?

Dag @Kokx! Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Speelt dit sinds een update of weet je dat niet? Wat voor telefoon heb je?

Alvast een tip: Zet 4G-bellen/VoLTE uit.
Samsung (heb ik voor me liggen): Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > 4G-bellen ‘UIT’.  Dit kan nog wel eens de boosdoener zijn bij, tot nu toe voornamelijk, Android telefoons. 
Ander merk moet ik even opzoeken :smile: .


@Lisa wat is dat voor vreemds, @Kokx moet toch gewoon via 4G VoLTE kunnen bellen of gebeld worden? Of zit er dan een fout bij Samsung?


@Dennis Schreve Hangt af van het toestel. Diegene dit dit probleem hebben, hebben vaak een toestel dat niet de juiste software heeft om 4G te kunnen bellen (op ons netwerk). De fabrikant moet het toestel voorzien van de juiste software. Wij leveren alleen het eisenpakket aan. De fabrikant kiest of het toegepast wordt. Ik weet niet om welk toestel het gaat, maar dit proberen en testen kan geen kwaad (voor meelezers met hetzelfde probleem). Uiteraard kan dit ook met een doorschakeling te maken hebben. 

Â