Skip to main content

Ik ben net overgestapt en ik ervaar helaas het zelfde als bv deze (maar op een andere telefoon), Op diverse plekken kan ik niet meer goed werken (instabiel internet dat ineens dropt en sowieso vaak erg traag). Netflix is vaak onmogelijk met om de 5 a 10 seconden bufferen (en bufferen duurt langer dan die 5 a 10 seconden), terwijl ik volgens de meter volledig bereik heb. (Al heb ik ook op veel plekken, met name nieuwbouw wijken ook weinig bereik.)

Alleen thuis kom ik opeens boven de 100 maar daar heb ik gewoon glasvezel en het dus niet nodig.

Zijn er dingen die ik kan doen of moet ik mijn contract uitzitten (2jaar) en dan terug gaan. Ik heb nu onbeperkt internet maar eigenlijk niet veel aan. Misschien kan die naar een heel klein abbo en dan mijn nummer porten naar een andere abbo?

Hoi @PixelUser, welkom op ons forum!
Zolang je nog MB's hebt wordt je snelheid niet ingehouden dus krijg je de maximale snelheid die beschikbaar is op dat moment.
Zoals mijn collega ook al wel noemde in het topic dat je linkt is een goede verbinding geen garantie voor snel internet en zijn er meerdere factoren die hier kunnen spelen.

  

Bedankt voor je bericht op ons Forum. Niet fijn dat je via 4G een lagere snelheid haalt dan verwacht. De gemiddelde snelheid van 4G is 20 Mbit/s, dus op zich is dit geen rare snelheid als uitkomst van een speedtest. Zeker op momenten waarop je geen volledig 4G bereik hebt. 

Wanneer je wel volledig 4G bereik hebt, is dat overigens geen garantie voor hogere snelheden. De snelheid van de verbinding wordt niet alleen bepaald door de sterkte van het bereik, maar ook door het aantal gebruikers dat tegelijk verbonden is met de betreffende zendmast, en hoe zij hun verbinding gebruiken. 

Wat je nog kan doen, is de mobiel internet instellingen van je toestel controleren. Is daar alles in orde, dan kan je je simkaart eens in een ander (geleend) toestel testen. Mogelijk dat er iets niet goed is met het toestel dat je gebruikt. De simkaart is (zoals je aangeeft) nieuw, dus daar zal het niet aan liggen. 

 

Als je graag naar je abonnement wilt kijken kun je hierover het beste even met ons bellen op 0800-0402