Skip to main content

Vorige maand (juli) kwam ik MB's te kort. Ik heb 1000mb bijgekocht met de wetenschap dat deze 31 dagen geldig waren. Nu blijkt dat deze toch vervallen zijn met de start van de nieuwe maand (1 augustus).

Dat klopt en ook weer niet. Als er reguliere bundel is dan krijgt die voorrang. Extra bundels worden alleen gebruikt als je normale op is. Je aangeschafte staat nu (het restant) weer in de wacht zeg maar.

Met die wetenschap heb ik, toen ik per 25 juli zo goed als door de bundel was, maar geen extra bundel aangeschaft. Die van 250 MB had mss nog gekund maar is relatief wel erg duur. En 1000 had ik in die 5 dagen nóóit verbruikt.
En als dan, per 1 aug., de nieuwe bundel in gaat is die nooit op tijd op om het restant van de extra bundel te gebruiken. Want die zou dan, in mijn geval, per 25 aug. (1 maand geldig) vervallen…

Ik had in juli “nogal vaak” tv gekeken via 4G. Daar ga ik dus weer wat spaarzamer mee zijn. Heb wel de KPN ITV app op laagste bitrate staan voor 4G.


Hallo PeterG,

Bedankt voor je verhelderend antwoord. Ik vind het overigens maar een raar systeem dat de aangekochte bundel op de tweede plaats komt t.o.v de reguliere bundel. Om hier weer beschikbaarheid op te kunnen krijgen moet dus eerst de regeliere bundel op zijn? En dat weer binnen de aangegeven 31 dagen.

 


Heel stom, inderdaad.


Misschien dat @kpn dit even moet gaan vermelden (ik zie het er niet bijstaan) wanneer je er een bundel bij koopt. Ik denk overigens dat ik eerst mijn reguliere MB's ga delen met de overige gezinsleden leden om vervolgens de aangekochte MB's op te gebruiken 😉