Skip to main content
Beantwoord

Geldt de bundel van 1 GB ook voor Schotland?

• June 21, 2026
  • 14 reacties
  • 130 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik wil een GB bundel bestellen voor 31 dagen maar geld deze ook voor schotland omdat er bij vermeld  staat  voor de EU ??    En waar kan ik deze vinden in mijn KPN 

e de waele

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@edewaele ,

Ja, die bundel geldt ook voor Schotland.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld?campaignid=so%3Ac%3Dmerk-community#landentool

Meer informatie:

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 21, 2026

Hallo ​@edewaele ,

Ja, die bundel geldt ook voor Schotland.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld?campaignid=so%3Ac%3Dmerk-community#landentool

Meer informatie:

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2026

OK bedankt voor uw snelle reactie   Ik heb ook nog de vraag  Als ik dit heb besteld dan heb ik 2 toepasingen op mijn telefoon   gewoon mijn prepait en ik heb mijn  1GB bundel  welke gaat de KPN dan gebruiken ? moet ik daar iets voor aanzetten op de telefoon  gebruik of van de prepait of van de Bundel   moet ik dat aangeven    ??

e de waele

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 21, 2026

Hallo ​@edewaele 

Een prepaid bundel is geldig in Nederland en binnen de landsgrenzen van de hele EU. Bij KPN valt ook het Verenigd Koninkrijk daar onder. Zie https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

Je gebruikt eerst de bundel. Pas als de bundel op is zal het prepaid tegoed weer aangesproken worden.

• June 21, 2026

Mooi.

Aanvulling, waarschuwing, pas op voor :
https://community.kpn.com/search?q=60%2C50

Opvallend, nu nog “maar” 581 resultaten, onlangs waren dat er nog bijna 1000

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2026

OK bedankt voor het leesvoer ik ga dat bekijken en romoing uit zetten Je zou wel bang zijn om weg te gaan met je mobiel

gr e de waele

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 21, 2026

Als je de 1GB bundel in Schotland wil gebruiken zal je daar (data)roaming aan moeten zetten. Pas alleen op als je met de veerboot naar Engeland/Schotland reist. Daarop geldt de bundel niet en aan boord kan het tegoed snel “verdampen” door een mobiel netwerk dat via de satelliet werkt. Zet daar dan “roaming” of je telefoon helemaal uit.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2026

OK weer wat geleerd wist ik totaal niets van weer maar bedankt voor de goede tip  klopt deze instelling bij mij voor de samsung A36 instellingen » mobiele netwerken » roaming  staat op UIT is goed zo Ik kan wel osmand gebruiken voor navigatie want is offline te gebruiken  Kan ik nog meer uitzetten ???   ik zet data uit en wifi uit dan kan er toch niets gebeuren of toch wel ??

e de waele

• June 21, 2026

SMS bescherming aan naar 1266  :

Werkt het internet dan wel in het land van bestemming ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2026

Nee maar als ik aan de wal ben zet ik wifi weer aan en kan ik verder  met de bundel   wat bedoelt u met SMS bescherming aan  (ga ik heel weinig gebruiken )

• June 21, 2026

Werkt het internet dan wel in het land van bestemming ?

Dat was bedoelt als een vraag aan de andere forumers. 

[..] wat bedoel je met SMS bescherming aan  [..]

Zie deze pagina :

En zoek in de pagina naar 1266

Meer weet ik er niet van, andere zullen hier wel meer info geven verwacht ik.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 21, 2026

Hoi ​@KeesYagi 

Een sms bescherming aan naar 1266 werkt alleen voor mobiele abonnementen .

Je zet daarmee de buitenbundel kostenlimiet op €0,- i.p.v. standaard €60,50 per factuurperiode. Hierdoor heb je buiten de EU geen internet meer zonder aanschaf van een speciale bundel voor het betreffende land.

Bij KPN Prepaid bestaan helemaal geen bundels die geldig zijn buiten de EU.

bron:  Prepaid bundels: voordelig bellen, sms'en en internet | KPN

• June 21, 2026

Als ik goed begrijp, “bescherming aan” altijd aan zetten.
En dan een bundel kopen voor het betreffend land ( of landen ).

Kan ik nog meer uitzetten ???   ik zet data uit en wifi uit dan kan er toch niets gebeuren of toch wel ??

Wi-Fi is weer een ander verhaal, daar mee kan je geen (stiekeme, onverwachte) kosten maken maar daar mee kan je wel onversleutelde wachtwoorden prijsgeven bv.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 21, 2026

Als ik goed begrijp, “bescherming aan” altijd aan zetten.
En dan een bundel kopen voor het betreffend land ( of landen ).

Klopt, je begrijpt het helemaal. Ik heb het al een hele tijd geleden aangezet.
Let op: na verlenging van het abonnement vervalt de bescherming en moet je die opnieuw aanzetten.

(bron: ontvangen bevestiging sms)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2026

Bescherming aan werkt ook op veerboten binnen de EU. En het vliegtuig. 

Geen idee of het ook werkt voor prepaid. Maar dat merk je binnen één minuut na verzending van het bericht. Je krijgt een bevestiging of een foutmelding. 

Anders op veerboten, en het vliegtuig, zeker vliegtuig modus aanzetten. Kun je alleen foto's maken. 

Zorg dat je kort voor vertrek de data bundel hebt. Die werkt dan meteen zodra je vliegtuig modus in Schotland weer uitzet. ​@edewaele .

Overzicht van alle bundels en hun sms bestelcode. Alleen geldig binnen deze landen.