Skip to main content

Eind juni 2022 mijn mobiele abonnement verlengd bij KPN en meteen een nieuwe iPhone13 gekocht bij een lokale winkel. Er was een actie dat er een gratis HomePod mini bij zou zijn.

De iPhone13 werd begin augustus geleverd en de HomePod mini aangevraagd. Op 29 augustus 2022 kreeg ik een mail van KPN dat ik niet voldeed aan de regels. De telefoonwinkel heeft toen alles doorgestuurd naar KPN, maar geen reactie.

 

Ook al bijzonder lang klant bij XS4ALL, maar sinds de overval door KPN is de service slecht en de laatste maanden wordt het steeds beroerder.

Ik ben al meer dan 25 jaar klant bij KPN/XS4ALL en overweeg nu om daar weg te gaan.

 

Wat een baggerfirma.

 

Waarom voldoet u niet aan de regels. Wat als u wederom naar de winkel gaat?

Vul u profiel is zodat een medewerker met u mee kan kijken.


Was naar de winkel geweest (niet een KPN punt) en ze vertelden dat alle gegevens waren doorgestuurd en nog eens. Zelf gebeld met KPN helpdesk. Die vertelde dat ik zelf naar een KPN punt moest gaan. Niet blij mee.


Hi @Caribe, de actie met de Homepod liep van 4 juli t/m 31 juli, en jij geeft aan dat je eind juni een bestelling geplaatst hebt. Dat houdt dus in dat je te vroeg was voor deze actie, de actieperiode was nog niet begonnen 🙁 Als ik je verlenging opzoek, zie ik echter dat er pas op 8 augustus een verlenging door is gevoerd, vanuit een telekomwinkel. Dat is dan weer ná de actieperiode.

Ik weet niet precies waar de verschillende data vandaan komen, maar beide data vallen niet binnen de actieperiode die wij bij KP zelf duidelijk vermeld hebben 😬


Maja,

 

Dat was een tikfout. Ik heb eind juli de iPhone besteld, Dus BINNEN de actietermijn. De iPhone is inderdaad op 8 augustus augustus geleverd.

Ik huur/huurkoop nooit een telefoon. maar betaal ze meteen. Met geld.

De winkel heeft alle gegevens doorgestuurd naar KPN en ook hun verklaring dat ik de iPhone in juli besteld heb.

Mooi dat je mij dat cadeau weigert, want dan weet ik waar ik mijn volgende abonnement moet afsluiten. Niet bij KPN. En dat na een relatie van meer dan vijfentwintig jaar. Chapeau!!

Je merkt, ik ben nog steeds boos. Erg boos.


Maja,

 

Dat was een tikfout. Ik heb eind juli de iPhone besteld, Dus BINNEN de actietermijn. De iPhone is inderdaad op 8 augustus augustus geleverd.

I

@Caribe Heb je de aankoopbon of betaalbewijs nog, scan die dan even, maak alles zwart wat prive is en laat hem hier dan even zien (je kan hem ook eerst kopieren, dan de kopie zwart maken en weer scannen). Heeft Maja een bewijs en kan ze er verder mee en jij een bewijs dat er blijkbaar een medewerker is die denkt dat door verkeerd handelen KPN gediend is. 


Maja,

 

Dat was een tikfout. Ik heb eind juli de iPhone besteld, Dus BINNEN de actietermijn. De iPhone is inderdaad op 8 augustus augustus geleverd.

Ik huur/huurkoop nooit een telefoon. maar betaal ze meteen. Met geld.

De winkel heeft alle gegevens doorgestuurd naar KPN en ook hun verklaring dat ik de iPhone in juli besteld heb.

Mooi dat je mij dat cadeau weigert, want dan weet ik waar ik mijn volgende abonnement moet afsluiten. Niet bij KPN. En dat na een relatie van meer dan vijfentwintig jaar. Chapeau!!

Je merkt, ik ben nog steeds boos. Erg boos.

@Caribe Denk dat je beter even de bevestiging van de bestelling v/d telefoon hier kan delen waarop de datum te zien is waarop je hebt besteld ipv de aankoopbon van je telefoon want daar staat waarschijnlijk wel 8 augustus op.


Maja,

 

 

Je merkt, ik ben nog steeds boos. Erg boos.

@Caribe Denk dat je beter even de bevestiging van de bestelling v/d telefoon hier kan delen waarop de datum te zien is waarop je hebt besteld ipv de aankoopbon van je telefoon want daar staat waarschijnlijk wel 8 augustus op.

Maar dat is in mijn idee ook de intentie van de klacht juist van @Caribe daar kan een medewerker van KPN wel alles op zetten. Het enige middel om vanuit de klant iets te bewijzen richting KPN is door hier een kopie van een document te tonen (ook een email),  alles is noreply wat KPN via wettige communicatie deelt.


 


@Caribe, Je hebt de telefoon bij een lokale winkel gekocht. Moest je ‘m niet kopen bij KPN?


Nee, die actie was ook geldig bij (velenging van) een abonnement. Maar als KPN er gelukkiger van wordt mogen ze de HomePod mini van mij op een plekje stoppen waar de zon nooit schijnt. Ik ben er best wel klaar mee.


Ik heb het even nagezocht en inderdaad @Edu2020 heeft gelijk.

Hij had bij KPN zelf aangeschaft en/of verlengd moeten worden (zie tekst bij het kopje Actie).

Zie de actievoorwaarden die ik er even bij heb gezocht:

 


Het toestel is wél via KPN gekocht, dit mag ook bij een andere winkel, zolang het toestel maar mee wordt besteld met een nieuw abonnement of verlenging. Dat is hier dus niet de boosdoener.

Het lijkt er op dat je verlenging door de telekomwinkel pas geplaatst is nadat ze je toestel binnen hebben gekregen. Je bestelling is bij ons geplaatst op 08-08-2022 14:38:42 door Telecombinatie Spakenburg B.V. Dus je hebt daar wel eerder besteld, maar vervolgens hebben zij die bestelling pas verwerkt op het moment dat het toestel aan jou geleverd kon worden. 

Dit is natuurlijk niet iets waar wij enige invloed op hebben gehad, wij weten pas dat je wat wil bestellen als de externe retail partner dit aan ons doorgeeft. 

Je doet alsof ik je niet graag wil helpen en jou je Homepod niet gun @Caribe, maar dat heb je helemaal fout. Ik vind het enorm knullig hoe dit gelopen is, jij hebt hier niets verkeerd gedaan maar bent nu wel de dupe 🙁 Wij hebben echter óók niets verkeerd gedaan. Er is een bestelling binnengekomen 8 dagen na het aflopen van een actieperiode en daarom voldoet die bestelling niet aan de actievoorwaarden.

Omdat de fout daarvan niet bij jou ligt, wil ik toch even contact zoeken met de externe partij die deze acties voor ons beheert. We zijn inmiddels 3 maanden verder dus ik acht de kans aanwezig dat ze niets meer voor je kunnen betekenen, maar ik ga wel m'n best voor je doen! Ik kom er op terug zodra ik meer weet. 


Maja,

 

Eindelijk een antwoord. Bedankt daarvoor. Het lijkt er inderdaad op dat bij Telecombinatie een fout gemaakt is. Ik hoop dat er een bevredigende oplossing komt.


Hun zullen dat misschien niet als fout zien. Het is voor hun misschien gewoon de normale manier van werken.


De telefoonwinkel had alles doorgestuurd meteen nadat ik de weigerbrief kreeg. Jammer dat daar toen niet goed op gereageerd is. Een pittig boze post brengt wat beweging. Nu maar kijken hoe dit afloopt.


Hi @Caribe, ik heb nog geen nieuws voor je aangezien de betreffende collega met vakantie is tot de 15e, wil je dit wel even laten weten zodat je niet het idee krijgt dat we je vergeten zijn 😉 Je hoort van me zodra ik een reactie ontvangen heb!


Het toestel is wél via KPN gekocht, dit mag ook bij een andere winkel, zolang het toestel maar mee wordt besteld met een nieuw abonnement of verlenging. Dat is hier dus niet de boosdoener.

Het lijkt er op dat je verlenging door de telekomwinkel pas geplaatst is nadat ze je toestel binnen hebben gekregen. Je bestelling is bij ons geplaatst op 08-08-2022 14:38:42 door Telecombinatie Spakenburg B.V. Dus je hebt daar wel eerder besteld, maar vervolgens hebben zij die bestelling pas verwerkt op het moment dat het toestel aan jou geleverd kon worden. 

Dit is natuurlijk niet iets waar wij enige invloed op hebben gehad, wij weten pas dat je wat wil bestellen als de externe retail partner dit aan ons doorgeeft. 

Je doet alsof ik je niet graag wil helpen en jou je Homepod niet gun @Caribe, maar dat heb je helemaal fout. Ik vind het enorm knullig hoe dit gelopen is, jij hebt hier niets verkeerd gedaan maar bent nu wel de dupe 🙁 Wij hebben echter óók niets verkeerd gedaan. Er is een bestelling binnengekomen 8 dagen na het aflopen van een actieperiode en daarom voldoet die bestelling niet aan de actievoorwaarden.

Omdat de fout daarvan niet bij jou ligt, wil ik toch even contact zoeken met de externe partij die deze acties voor ons beheert. We zijn inmiddels 3 maanden verder dus ik acht de kans aanwezig dat ze niets meer voor je kunnen betekenen, maar ik ga wel m'n best voor je doen! Ik kom er op terug zodra ik meer weet. 

 

Ik heb nu wel nieuws voor je @Caribe en het is ook nog eens goed nieuws!

Ze hebben nog een HomePod kunnen vinden en die gaat op korte termijn naar jou opgestuurd worden 😃


Hallo Maja,

Dat is goed nieuws!

Bedankt voor je inzet.


Graag gedaan! Laat je het nog even weten als je hem in goede orde ontvangen hebt? 😊


Hallo Maja,

Beetje late melding. Sorry daarvoor. Op zaterdag 26 november 2022 heb ik de HomePod mini ontvangen. Dank je nogmaals voor je hulp hierbij. Ben er erg blij mee.

 


Nou, alleen maar mooi dat je het alsnog even laat weten 😃 Heel veel plezier er mee, ben blij dat we het toch nog voor elkaar hebben gekregen!