Skip to main content

Mijn gesprekken worden steeds direct doorgestuurd naar voicemail. Als ik m’n telefoon opnieuw opstart gaat het goed. Totdat de IPhone SE vergrendeld, daarna gaan alle gesprekken naar voicemail.

Ik krijg het niet opgelost en ben dus niet meer direct bereikbaar. Heel vervelend. Wie weet wat te doen?

 

Reeds gecheckt:

  • vliegtuigstand staat uit;
  • stille modus staat uit;
  • geen doorschakeling naar voicemail ingesteld;
  • geen doorschakeling naar ander nummer;
  • voicemail uit en weer aangezet.

Aanvulling/correctie

Een eerste telefoontje na opnieuw opstarten van de IPhone SE (nieuwe model) komt binnen/ringtone gaat over. Elk volgend telefoontje gaat direct naar voicemail. Ook al is de iPhone niet vergrendeld (geweest).


Beste @Kroef, wat vreemd dit.. Heb je dit al sinds het gebruik van de iPhone of heeft het ook een poos wel goed gewerkt? Heb je al eens geprobeerd om de voicemail uit te zetten? Wat gebeurt er dan? En heb je ook de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Dan kijk ik graag met je mee. 


Hallo Marcia, bedankt voor je reactie. Ik heb m’n gegevens aangevuld. Zou het kunnen dat het aan de SIM kaart ligt? Kan ik gratis een nieuwe aanvragen? De reden dat ik dit opper is, dat uitgaande gesprekken vrij lang duren voordat ik een bekroon hoor. Misschien is de SIM kaart aan het einde van z’n levensduur. Ik kan de SIM kaart in een ander toestel doen, maar omdat het euvel zich zo grillig voordoet, geeft dit vermoedelijk geen goed beeld.


Dat kan je zeker! Je kunt dit zelf gemakkelijk via MijnKPN doen en is inderdaad gratis. Ik zie dat je inderdaad een behoorlijk oude simkaart hebt, dus laten we dat eerst doen inderdaad. Ik betwijfel een beetje of het daarmee opgelost is, maar omdat ik zelf niet meteen iets raars vind, lijkt het me goed dit even af te wachten. Als jij een nieuwe simkaart bestelt, dan heb je 'm binnen twee werkdagen thuis. Laat je in de aankomende weken nog even weten of dat misschien toch de oplossing was?


@ Marcia, even een update. Gisteren een nieuwe SIM kaart geïnstalleerd. Ik heb nog weinig telefoontjes ontvangen, maar op basis van wat testjes die ik met gezinsleden heb kunnen doen, lijkt het probleem te zijn opgelost. Heel fijn!

We kunnen het topic sluiten.


Fijn dat je het nog even liet weten, @Kroef! Top dat het zo opgelost is 🙂.