Skip to main content

Ook ik heb met mijn iPhone 11 pro de laatste tijd regelmatig het probleem dat er direct wordt doorgeschakeld naar mijn voicemail als er wordt gebeld. De ene keer wel en de andere keer weer niet. IK gebruik een e-sim van KPN met onbeperkt bellen en data gebruik. Maak daardoor ook heel weinig gebruik van WiFi verbinding omdat het gewoon niet nodig is. Bellen via WiFi staat om die rede dan ook uit bij mij. Het is best een vervelend probleem en blijkbaar zijn er velen die er last van hebben. Het ligt of bij KPN of bij de iPhone. of beiden.

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Woon je dan ook aan de grens met Duitsland?


Nee hoor ik woon niet aan de grens, ik woon in Haarlem. Dus vandaar ook dat ik zeg dat er ergens een fout zit bij KPN, iPhone of beiden.


Oh oké 👍 Had je eerst Telfort?


Nooit Telfort gehad, voor KPN door omstandigheden T-Mobile en daarvoor jarenlang Vodafone. Daarna bewust voor KPN gekozen.


Hoi @hanszw, gesprekken horen natuurlijk niet rechtstreeks naar je Voicemail te gaan. Gebeurt dit constant? En zo niet, hoe vaak/wanneer merk je dit op? 

Hoe is de dekking op jouw adres? En ervaar je dit ook als je elders op een andere locatie bent? Je hebt een E-Sim lees ik. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als je het tijdelijk test met een ander toestel, dat vertelt veel over wat er aan de hand is. In het topic over de e-sim waar ik naar verwijs staat hoe je 'm kunt activeren op een ander toestel, mocht dat handig zijn. 


Hallo Alexandra, het gebeurd regelmatig (2 tot 3 x per week) maar soms ook een tijdje niet. De dekking op mijn locatie is uitstekend, meestal 3 van 4 streepjes. Ik kan niet tijdelijk met een ander toestel testen, daar ik geen ander toestel tot mijn beschikking heb of tijdelijk kan lenen. Verder ben ik  behalve boodschappen doen niet of nauwelijks op andere locaties geweest het afgelopen jaar en enkele maanden vanwege COVID 19, daar kan ik dus niks over zeggen. Wel kan ik zeggen dat dit iets is van de afgelopen 2 à 3 maanden, daarvoor geen last. Heb daarom ook sterk mijn twijfels dat dit opeens aan mijn e- Sim zou kunnen liggen.


@hanszw Mijn reactie is wat later dan mijn bedoeling was.

Dan houdt het testen van een ander toestel natuurlijk op. Het gebeurt niet constant begrijp ik, maar wel geregeld. Heb je nog kans gezien om de dekking op jouw adres te controleren, via de link die ik meestuurde?


De dekking lijkt in orde te zijn (4G++) en ook de ontvangst binnenshuis is in orde. Wat mij wel opvalt is dat het allemaal problemen met de iPhone zijn. De afgelopen week heb ik geen last gehad met direct doorschakelen. Hopen dat het zo blijft.


De dekking lijkt in orde te zijn (4G++) en ook de ontvangst binnenshuis is in orde. Wat mij wel opvalt is dat het allemaal problemen met de iPhone zijn. De afgelopen week heb ik geen last gehad met direct doorschakelen. Hopen dat het zo blijft.

@hanszw Dat klinkt wel positief, fijn! Het kan zijn hoor, dat het met de iPhone te maken heeft. Het hoeft niet eens een defect of probleem te zijn, maar dat is wel waarom we (indien mogelijk) altijd adviseren om een ander toestel te testen. Ik hoop dat 't goed blijft. Zo niet, probeer dan toch eens of je tijdelijk een ander toestel kunt lenen, en laat het gerust op het forum weten als we je kunnen helpen.