Skip to main content

Ik kan niet bellen en ook niet mijn telefoontegoed met code oploaden. Het is wel gelukt online up te loaden. Tijdens een gesprek uit Nederland op mijn Nederlandse oude Nokia smartphone terwijl ik in het buitenland, is mijn beltegoed opgeraakt tijdens het gesprek (kennelijk wordt een deel van die kosten bij mij in rekening gebracht en niet bij de beller). Sindsdien krijg ik de melding gespreksblokkering. Wel ontvang ik sms en kan ik weer gebeld worden. Hoe kan ik deze blokkering opheffen???

 

 

Hoi @Otella, welkom op het forum! Ik maak uit je bericht op dat je nu wel hebt kunnen opwaarderen, en dat je dus voldoende beltegoed zou moeten hebben om te kunnen bellen. De melding kan ik dan ook niet direct verklaren. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Graag zowel 06-nummer als simkaartnummer vermelden in het vak ‘mobiel klantnummer’. Dan kan ik het nakijken.  

 

Wat betreft de belkosten: als je in het buitenland bent en je wordt gebeld, dan zijn de kosten vanaf de grens tot aan waar je bent voor jouw rekening. Dit omdat degene die jou belt wellicht niet weet dat je in het buitenland bent. We kunnen die persoon dan niet ongevraagd opzadelen met de (vaak hogere) kosten van het bellen naar het buitenland. 


Bedankt Eric. Het profiel is verder gecompleteerd met de gewenste gegevens. Het betreft de oude smartphone die het nog steeds prima doet naast de Iphone die we voor andere doeleinden op Curaçao gebruiken. Deze smartfoon is voor Nederland en bereikbaarheid uit Nederland op Curaçao voor degenen die niet met whatsapp bellen.

 


Dank je, Otella. Ik heb gekeken en ik zie hier geen rare dingen. Krijg je nog steeds deze melding? En, als dat zo is, krijg je die als je zelf probeert te bellen, of is dat iets dat anderen horen als ze jouw proberen te bellen?


Beste Erik,

Als ik bel vanaf dit nummer krijg ik nog steeds hetzelfde schermbeeld:Let op: gespreksblokkeringen actief. Als ik het nummer bel vanaf andere telefoon krijg ik te horen: ‘the number you called is unassigned or disconected. Please check it and try again’.

Het gekke is als ik het beltegoed opvraag, daar reageert hij wel op (via UTS) uw huidige beltegoed is 6.19 EURO.

Het gehele probleem is ontstaan op het moment dat mijn vrouw uit Nederland gebeld wordt en tijdens dit  gesprek haar beltegoed opraakt en de verbinding wordt afgebroken. Online 10Euro beltegoed aangevuld, maar nog steeds persisteren de problemen. Wat is er tijdens dit telefoongesprek gebeurd of wat heeft de telefoonmaatschappij gedaan? Hopelijk komt er een oplossing.


Beste Eric,

Ik zie wel dat een sms-bericht van 20 oktober wel in de inbox gekomen is? Wat is dit toch??

 

 


Het betrof een sms uit Nederland van de KLM.


Ik zou wel iets meer dan 10 euro beltegoed erop zetten als je in het buitenland bent. Aangezien je, net als abonnement gebruikers, opdraait voor de kosten Nederland-buitenland als je gebeld wordt. Dus ook dat kost geld.


Het is inderdaad heel vreemd, @Otella. Ik heb opnieuw gekeken en er zijn van ons uit geen blokkades actief. Je Nokia is al best oud, dus ik weet niet of hij deze optie ook heeft, maar wil je eens kijken of je ergens in de instellingen van de telefoon zelf iets hebt als oproepblokkering of gespreksblokkering? En zo ja, controleer of dat uit staat.Â