Skip to main content
Vraag

Gister mail ontvangen dat Extra Veilig Online 1 euro per maand extra gaat kosten

• April 30, 2026
  • 55 reacties
  • 2106 keer bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

• Helper
  • May 2, 2026

@Reznik ik zie nog steeds fietsers zonder helm fietsen en automobilisten die zonder gordel rijden. We weten allemaal dat het veiliger is om die wel te dragen of om te doen. Veel mensen zijn gewoon te laks als het om veiligheid gaat. 

Over die helm kunnen we een hele lange boom opzetten dat dat helpt is geen wetenschappelijk bewijs voor. De fietsersbond is niet voor niets tegen een verplichting.

Maar dan nog, ik wil enkel en alleen een voorziening om te bellen en dataverkeer, verder wil ik niks omdat afhankelijk van behoefte de beveiliging groter of kleiner mag zijn. Er is ook geen fietspad waar je verplicht met een gazelle moet rijden.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 2, 2026

En zo zie je maar weer dat mensen altijd verschillend denken over iets 😉. 

• Helper
  • May 2, 2026

Het wordt alleen een beetje raar dat als ik op een Giant fiets ik toch geld aan Gazelle moet geven. Ik wil alleen een fietspad.

• Topper
  • May 2, 2026

Plus dat gazelle dan wel even wil weten wat je de rest van de dag gedaan hebt en wat je bankrekeningnummer is

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 2, 2026

Het wordt alleen een beetje raar dat als ik op een Giant fiets ik toch geld aan Gazelle moet geven. Ik wil alleen een fietspad.

In m'n nieuwe auto zitten ook allerlei veiligheidsdingen waar ik niet om heb gevraagd. Het zit er gewoon in en het grappige is dat ik ze met één druk op de knop uit kan schakelen. Maar ik heb er wel voor betaald 😂.