Skip to main content
Vraag

Gister mail ontvangen dat Extra Veilig Online 1 euro per maand extra gaat kosten

• April 30, 2026
  • 75 reacties
  • 2640 keer bekeken

Toon eerste bericht

75 reacties

• Helper
  • May 2, 2026

@Reznik ik zie nog steeds fietsers zonder helm fietsen en automobilisten die zonder gordel rijden. We weten allemaal dat het veiliger is om die wel te dragen of om te doen. Veel mensen zijn gewoon te laks als het om veiligheid gaat. 

Over die helm kunnen we een hele lange boom opzetten dat dat helpt is geen wetenschappelijk bewijs voor. De fietsersbond is niet voor niets tegen een verplichting.

Maar dan nog, ik wil enkel en alleen een voorziening om te bellen en dataverkeer, verder wil ik niks omdat afhankelijk van behoefte de beveiliging groter of kleiner mag zijn. Er is ook geen fietspad waar je verplicht met een gazelle moet rijden.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 2, 2026

En zo zie je maar weer dat mensen altijd verschillend denken over iets 😉. 

• Helper
  • May 2, 2026

Het wordt alleen een beetje raar dat als ik op een Giant fiets ik toch geld aan Gazelle moet geven. Ik wil alleen een fietspad.

• Topper
  • May 2, 2026

Plus dat gazelle dan wel even wil weten wat je de rest van de dag gedaan hebt en wat je bankrekeningnummer is

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 2, 2026

Het wordt alleen een beetje raar dat als ik op een Giant fiets ik toch geld aan Gazelle moet geven. Ik wil alleen een fietspad.

In m'n nieuwe auto zitten ook allerlei veiligheidsdingen waar ik niet om heb gevraagd. Het zit er gewoon in en het grappige is dat ik ze met één druk op de knop uit kan schakelen. Maar ik heb er wel voor betaald 😂. 

• Topper
  • May 2, 2026

Vreemde gang van zaken dit, ik heb de mail ook ontvangen en wil hier géén gebruik van maken en hier dus ook niet voor betalen, ik betaal al maandelijks € 90,- voor mijn KPN SuperUnlimited+ en 150 min/sms abonnement (incl. telefoon), mijn contract loopt nog tot juli 2027. Naast nog andere abonnementen die ik heb overgesloten naar KPN voor de combivoordelen, maar ook hierin zitten ze nu ineens flink te snijden zag ik van de week... Ook Netflix Standaard is nu ineens niet gratis meer terwijl ik destijds juist ben overgestapt voor de vele voordelen. Is dit een goede reden om mijn contract kosteloos eerder te ontbinden (uiteraard de lening van mijn telefoon uitgesloten)? Of moet mijn telefoon hierdoor ook ineens eerder (geheel) afgelost gaan worden, of blijft dit per maand gaan? Graag reactie ​@KPN.

Ook voor jou is het mogelijk om je mobiel abonnement kosteloos te beëindigen vanwege de wijzigingen. Als je dit doet door middel van een nummerbehoudverzoek bij een andere provider, dan zal je abonnement kosteloos worden beeindigd en het toestelkrediet daarna (maandelijks) blijven doorlopen bij KPN. Je hoeft het dan niet ineens af te kopen. Als je besluit op te zeggen zonder nummerbehoud, dan geldt wel dat het krediet gelijk afgelost dient te worden. 

Waar heb je dit vandaan? Ik wil ook opzeggen en heb de klantenservice gebeld om te vragen hoe het in dit geval zit met nummerbehoud. De persoon die ik sprak gaf aan dat mijn abonnement opzegbaar is tot 4 juni maar nummerbehoud niet overdraagbaar is zonder afkoopsom. Als ik een overstap naar een andere provider met nummer behoud aanvraag zal KPN deze weigeren aldus de medewerker. Mijn abo loopt t/m november dus ik zit alsnog hieraan vast.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Tony89, dat is niet hoe het hoort te gaan. Als je op kunt zeggen kun je daarmee ook nummerbehoud aanvragen. Dit is mogelijk, dus als je dit aanvraagt bij de nieuwe provider en daarbij voor zo snel mogelijk kiest dan wordt dit achter de schermen door ons goedgekeurd. Mits je mail voor dat specifieke nummer hebt ontvangen dat je abonnement opzegbaar is door de wijzigingen. Als je deze mail (nog) niet hebt ontvangen, wacht dan af tot je deze binnen hebt. 

• May 2, 2026

Vreemde gang van zaken dit, ik heb de mail ook ontvangen en wil hier géén gebruik van maken en hier dus ook niet voor betalen, ik betaal al maandelijks € 90,- voor mijn KPN SuperUnlimited+ en 150 min/sms abonnement (incl. telefoon), mijn contract loopt nog tot juli 2027. Naast nog andere abonnementen die ik heb overgesloten naar KPN voor de combivoordelen, maar ook hierin zitten ze nu ineens flink te snijden zag ik van de week... Ook Netflix Standaard is nu ineens niet gratis meer terwijl ik destijds juist ben overgestapt voor de vele voordelen. Is dit een goede reden om mijn contract kosteloos eerder te ontbinden (uiteraard de lening van mijn telefoon uitgesloten)? Of moet mijn telefoon hierdoor ook ineens eerder (geheel) afgelost gaan worden, of blijft dit per maand gaan? Graag reactie ​@KPN.

Ook voor jou is het mogelijk om je mobiel abonnement kosteloos te beëindigen vanwege de wijzigingen. Als je dit doet door middel van een nummerbehoudverzoek bij een andere provider, dan zal je abonnement kosteloos worden beeindigd en het toestelkrediet daarna (maandelijks) blijven doorlopen bij KPN. Je hoeft het dan niet ineens af te kopen. Als je besluit op te zeggen zonder nummerbehoud, dan geldt wel dat het krediet gelijk afgelost dient te worden. 

@KPN Is dit serieus jullie antwoord? Een ongevraagde service toevoegen die zo gevoelig dat dat je het zelf aan moet zetten. Op zijn minst onvolledige informatie vertrekken en er wel direct geld voor vragen. En dan als antwoord: ‘je kan ook opzeggen.’ Maar als je meerdere nummers hebt moet je wel wachten tot je voor alle nummers die mail hebt ontvangen. Fijne manier om met klanten om te gaan.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Kerkheide Als gevraagd wordt naar de opzegvoorwaarden en de opties dan geven we daar inderdaad antwoord op. 🙂 Als de informatie niet volledig is en je hebt nog ergens vragen over, laat het dan gerust weten. 

Je laatste bericht heb ik verwijderd. De enige medewerkers op de community hier hebben “van KPN” achter hun naam of staan aangeduid als medewerker. 
Houd rekening met onze huisregels in je reacties. 

• Deelnemer
  • May 2, 2026

Wat een schandalige actie van KPN ! Hier 3 mobiele abonnementen, dus €36 per jaar voor een dienst die ik niet wil gebruiken …

Volledig vaag over wat en hoe er gefilterd gaat worden, en wie dat gaat doen. En het enige dat je te horen krijgt: je mag wel opzeggen. 

Prima dat je de dienst aanbiedt, wil je hem: betaal je een euro, wil je hem niet: dan dus niet. 
Straks moet ik ook gaan betalen voor de klanten die hulp nodig hebben voor het aansluiten van de wifi en dergelijke. Lekker samen de kosten delen. Je verkoopt geen verzekering ! 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bij deze een waarschuwing ​@MHoofd. Ik heb gevraagd of je je aan de huisregels wilt houden en ondanks dat ga je off topic. Bij een volgende overtreding volgt een tijdelijke ban. 

Mocht je vragen hebben over hoe het precies werkt wat de Superusers betreft, maak hier dan gerust een eigen topic over aan. 

• May 2, 2026

In m'n nieuwe auto zitten ook allerlei veiligheidsdingen waar ik niet om heb gevraagd. Het zit er gewoon in en het grappige is dat ik ze met één druk op de knop uit kan schakelen. Maar ik heb er wel voor betaald 😂. 

​ ​@Sanne van KPN  deze en vorige reacties zijn behoorlijk off topic. Lijkt me een waarschuwing waard.

• Topper
  • May 2, 2026

Hi ​@Tony89, dat is niet hoe het hoort te gaan. Als je op kunt zeggen kun je daarmee ook nummerbehoud aanvragen. Dit is mogelijk, dus als je dit aanvraagt bij de nieuwe provider en daarbij voor zo snel mogelijk kiest dan wordt dit achter de schermen door ons goedgekeurd. Mits je mail voor dat specifieke nummer hebt ontvangen dat je abonnement opzegbaar is door de wijzigingen. Als je deze mail (nog) niet hebt ontvangen, wacht dan af tot je deze binnen hebt. 

Ik heb die mail ontvangen en daar staat in 'Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten tot 4 juni 2026’. Maar de medewerker gaf aan dat nummerbehoud niet hieronder valt. Had de medewerker het dan verkeerd? Weet je het heel zeker? Anders zit ik straks aan 2 abonnementen vast.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We weten dit heel zeker Tony. Het zou raar zijn wanneer het opzegrecht niet zou gelden bij nummerbehoud, aangezien dit ook een reguliere opzegging betreft. Wellicht doelt mijn collega op het toestelkrediet, want dient eventueel wel afgekocht te worden (of kan blijven doorlopen). Intern hebben we er op aangedrongen bij de verantwoordelijken op de belvloer om de collega's nogmaals de informatie goed door te (laten) nemen wat betreft alle wijzigingen. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Ik vind de prijsverhoging van 1 euro ook niet fijn voor iets wat ik niet aanzet. Jammer.

Verder heb ik dezelfde mening als 5 maanden geleden. Er is toen meer inhoudelijke informatie beloofd over de techniek en welke partij. Daar is toen niks meer uitgekomen. Dat had KPN beter kunnen doen, ook wel te zien aan de vele zorgen en vragen. 

Hier ook het bericht gehad over de verhoging, en na telefonisch contact met de kpn klantenservice, zou het gaan om alle 5 onze abonnementen.

Maar ik mag overstappen volgens de klantenservice van kpn. (Helemaal niet bezig met klanten te behouden)

Dit gisteren dan maar gedaan en vanmorgen het bericht dat kpn de overstap weigert omdat de einddatum van de contracten dit niet toestaat.

Ze zijn nog niet wakker bij kpn (klantenservice is gesloten) maar ze gaan me terugbellen. Wat een gedoe toch weer. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Hier ook het bericht gehad over de verhoging, en na telefonisch contact met de kpn klantenservice, zou het gaan om alle 5 onze abonnementen.

Maar ik mag overstappen volgens de klantenservice van kpn. (Helemaal niet bezig met klanten te behouden)

Dit gisteren dan maar gedaan en vanmorgen het bericht dat kpn de overstap weigert omdat de einddatum van de contracten dit niet toestaat.

Ze zijn nog niet wakker bij kpn (klantenservice is gesloten) maar ze gaan me terugbellen. Wat een gedoe toch weer. 

Inderdaad ​@1981vincent1981 , wat een gedoe toch weer! KPN had aan kunnen zien komen dat dit ‘onrust’ zou veroorzaken maar men blijkt daar onvoldoende op voorbereid! 

Gelezen: KPN had eind april 2026 in totaal ongeveer 4,65 miljoen mobiele abonnees!

Tel uit je winst, 12 (maanden) x €1 x 4,65 (miljoen) =  €55,8 miljoen per jaar!

b.t.w., Hoe gaat dit werken voor klanten van providers die gebruikmaken van het KPN netwerk maar geen KPN klant zijn?

• Topper
  • May 3, 2026

Ze trekken toch er schijnbaar niks van aan, dat blijkt wel uit de terugkerende reactie: u kunt opzeggen. Maar ook al verschillende keren gelezen dat je dat toch niet kan doen. Wat een communicatie. En wat als je nog geen mail hebt gekregen? Dan heb je nu dus niet meer de mogelijkheid voor een maand opzegtermijn. En wat als je net verlengd hebt en deze verlenging nog niet eens is ingegaan?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is een weloverwegen besluit geweest om deze wijziging door te voeren inderdaad en die gaat voor nu niet teruggedraaid worden ​@MarchienS. En we weten dat dit voor wat onrust kan zorgen, maar hopelijk weten klanten toch de kwaliteit en service die ze bij KPN ervaren te waarderen.

Opzeggen is echter wel een mogelijkheid en dan geldt dat iedere klant een maand contractvrij is nadat het e-mailbericht is binnengekomen. Als je net hebt verlengd, is de kans groot dat je nieuwe abonnement behoort tot de 2026 abonnementsvormen en dan geldt het opzegrecht niet vanwege de wijziging van Extra Veilig Mobiel. Dan zit dit namelijk al in je abonnement en vind er ook geen ophoging plaats van 1 euro.

Echter op basis van de verandering van de Algemene Voorwaarden heb je dat opzegrecht wel weer en kun je er voor kiezen om bij KPN weg te gaan. 

• Nieuwkomer
  • May 3, 2026

Op herhaling: waarom heb ik deze mail nog niet ontvangen? Contract loop in 01-2027 af.

KPN heeft net gebeld, kon me niet helpen om nummerbehoud door te zetten, moet nu een e-mail sturen naar opzeggen@kpn.nl zodat ze daar de abonnement vrij kunnen zetten.

het is dus allemaal niet zo makkelijk als zou moeten en ook zijn de medewerkers dus niet goed geïnformeerd over hoe het zou moeten lopen.

ik ga nu een mail sturen en maar hopen dat ze niet weer met wat anders komen..

• May 3, 2026

@Reznik ik zie nog steeds fietsers zonder helm fietsen en automobilisten die zonder gordel rijden. We weten allemaal dat het veiliger is om die wel te dragen of om te doen. Veel mensen zijn gewoon te laks als het om veiligheid gaat. 

Het verschil is natuurlijk dat je die fietshelm niet verplicht hoeft te kopen als je hem niet wil gebruiken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Op herhaling: waarom heb ik deze mail nog niet ontvangen? Contract loop in 01-2027 af.

Niet iedereen ontvangt de e-mail op hetzelfde moment ​@MichelV1984. Waarschijnlijk ontvang jij jouw e-mail ergens de komende dagen. 

KPN heeft net gebeld, kon me niet helpen om nummerbehoud door te zetten, moet nu een e-mail sturen naar opzeggen@kpn.nl zodat ze daar de abonnement vrij kunnen zetten.

het is dus allemaal niet zo makkelijk als zou moeten en ook zijn de medewerkers dus niet goed geïnformeerd over hoe het zou moeten lopen.

ik ga nu een mail sturen en maar hopen dat ze niet weer met wat anders komen..

Heb je al wel de e-mail gehad waarin de wijziging van de Algemene Voorwaarden wordt aangekondigd of de verhoging van je mobiel abonnement wordt besproken ​@1981vincent1981? Zo lang je die niet binnen hebt gehad, ben je nog niet contractvrij. Wanneer je de mail hebt gehad, hoef je geen contact met ons te zoeken voor nummerbehoud. Dit kun je regelen via je nieuwe provider en aan onze kant is je nummer dan vrijgemaakt om overgenomen te worden. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Wie (of wat) spreekt hier de waarheid? 

Uit de aankondigingsmail van KPN (ben tot 3 juni contractvrij en heb tot die datum tijd om op zeggen)
​​​Activatie van Extra Veilig Mobiel kost €1,00.
… en als ik in de KPN app zou willen bestellen zegt deze: Is gratis, kost 0,00

De verwarring wordt met het uur groter ….. 

• Topper
  • May 3, 2026

@Arjan van KPN 

"hopelijk weten klanten toch de kwaliteit en service die ze bij KPN ervaren te waarderen"

service als in: wij geven uw data door aan een externe partij waarvan u de naam niet mag weten en die u niet vertelt of en hoe lang deze data bewaard wordt en of deze al dan niet verkocht wordt aan adverteerders? Ook vertellen we u lekker niet of deze data alsnog wordt opgeslagen en eventueel verkocht als u dit niet inschajelt en u dan enkel geen bericht meer krijgt. En voor deze "service" mag u dan toch 1 euro per maand betalen. Die service dus? Ik vraag u dit om na te gaan of dat de genoemde service is.