Skip to main content
Vraag

Gister mail ontvangen dat Extra Veilig Online 1 euro per maand extra gaat kosten

• April 30, 2026
  • 263 reacties
  • 10019 keer bekeken

Toon eerste bericht

263 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 16, 2026

Daar komt ook nog bij dat klanten blijven bij KPN door de combivoordeel. Als bijvoorbeeld je mobiele abbonementen bij KPN weghaald zakt je combivoordeel. Heb je dan bijvoorbeeld Netflix als voordeel is toch weer 10 a 15 euro in de maand wat je ook weer moet betalen als je dat wil houden.

Of data delen met je abbonement en dan moet je bij een andere provider vaak weer extra abbonementen voor nemen.

Even goed uitrekenen is wel belangrijk.

En dan is idd een eurotje voor een ieder, maar voor KPN weer een groot iets aan winst. 

Slim bekeken dus door KPN die combivoordelen, mensen blijven wel, en die paar die weg gaan in allemaal wel ingecalculeerd.

Admin: quotes verwijderd i.v.m. leesbaarheid

• Nieuwkomer
  • May 16, 2026

1 miljoen was een typo... ls voorbeeld besoeld... even de impact van 1 euro... als iedere automobilist 1 euro overmaakt naar mijn of jouw rekening, dan hoeven we niet meer te werken... 

Admin: quotes verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 16, 2026

Wat vreemd dat er nog geen reactie is van KPN, allemaal mooi de superusers (dus mensen die denken alles te weten maar niet uit naam van KPN spreken, hier zit ik niet op te wachten, ik snap niet waarom klanten het opnemen voor een bedrijf dat het niets eens de moeite waard vind om vragen te beantwoorden. Ga een hobby zoeken zou ik zeggen

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er is in dit topic meermaals gereageerd door de KPN Moderators in dit topic en in andere topics met betrekking tot dit onderwerp.
Reacties als: "Zoek een hobby" dragen helemaal niets bij aan het gesprek. ​​​​​​We accepteren we hier op de KPN Community geen persoonlijke aanvallen op mensen die hier actief zijn ​@jammer2024. Ongeacht welke user het betreft. 

• Nieuwkomer
  • May 17, 2026

Ik wil die kpn superveilig helemaal niet. Maar weg gaan bij kpn doe je ook niet want kids sim en data naar de kids. 
superveilig zou wel voor de kids sim een “toevoeging” zijn. Maar daar kan je het niet aanzetten. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 17, 2026

Er is in dit topic meermaals gereageerd door de KPN Moderators in dit topic en in andere topics met betrekking tot dit onderwerp.
Reacties als: "Zoek een hobby" dragen helemaal niets bij aan het gesprek. ​​​​​​We accepteren we hier op de KPN Community geen persoonlijke aanvallen op mensen die hier actief zijn ​@jammer2024. Ongeacht welke user het betreft. 

Stop dan met die onzin en reageer inhoudelijk op de vele klachten betreffende de houding van KPN naar zijn klanten toe. Ik accepteer het met vele anderen niet dat KPN ons dingen opdringt waar we niet om vragen en ook nooit zullen gebruiken. , Geef daar maar een reactie op.

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 18, 2026

Stop dan met die onzin en reageer inhoudelijk op de vele klachten betreffende de houding van KPN naar zijn klanten toe. Ik accepteer het met vele anderen niet dat KPN ons dingen opdringt waar we niet om vragen en ook nooit zullen gebruiken. , Geef daar maar een reactie op.

Mee eens  KPN verschuild zich  achter  het standaart protocol en gaat niet indivudeel in op bepaalde vragen naar hun klanten,  wat klanten er van vinden doets niets terzake, dan wel de reden van hun aangepaste beleid, zo ook de 1 euro als verhoging in hun besluit, in de voorwaarden,. heb die vraag nog steeds beantwoord gekregen.

Als je een bepaalde vraag steld  bijv. met overstappen etc, of je steld een vraag over de wijziging wat er verandert zonder specifieke  reden krijg je antwoord, je krijgt ook antwoord als je zegt  ik ben er niet mee met de voorwaarden krijg je als antwoord dat je kosteloos kunt opzeggen en meer van dat soort standaard antwoorden.

Maar ga je er dieper er op in hoef je  geen antwoord  van te verwachten vanuit KPN. al zal  je telefonisch contact opnemen  krijg je standaart antwoorden. KPN geeft geen reden tot hun besluit achter de gesloten deur, die zijn niet weggelegd voor klanten, daardoor krijg je de vele discussies en kritiek richting KPN wegens hun beleid.

Nogmaals ben je niet eens met hun beleid kun je opstappen dat is het motto en dat bieden ze aan. is wel een verplichte stap die KPN moet hanteren. dat geld ook voor bepaalde voorwaarden die veranderen.

En daar moet je het maar mee doen. als drukmiddel kun je de media opzoeken zoals Radar consumentenbond ACM etc, door de vele klachten die je indient, wegens hun aangepast beleid.

Gisteren email ontvangen van KPN dat er 1 euro per maand betaald moet gaan worden voor Extra Veilig Online, terwijl dat niet aan staat, en bij mij dus ook niet aangezet gaat worden.

Ten eerste is KPN vaag over “leverancier” die alle data gaat “sniffen”. Wie is die leverancier ? Waar is die gevestgigd ? Wat doen die met de data (behalve dan "beveiligen”). Hoe lang blijft die data bewaard ? 

Ten tweede werkt dat alleen als je geen WiFi meer gebruikt, want dat zit niet in KPN's mobiele netwerk. Ook gebruik van een VPN op het KPN mobiele netwerk zorgt ervoor dat dit niet kan werken.

Waarom moeten wij dan gaan betalen voor iets dat niet gebruikt wordt of niet werkt?

Ik wil dit ook niet opgedrongen krijgen als extra kosten (schijnbaar zonder opt-out) omdat ik het toch niet ga gebruiken.

1 euro per maand per gebruiker.

KPN heeft “4,6 tot 4,7 miljoen abonnees met een mobiel abonnement”.

Leuk & lekker “gratis geld” per maand wat je zo extra ophaalt…. zonder het een prijsaanpassing/prijsverhoging (#ahum) te noemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is niet de bedoeling om te crossposten ​@hapseflaps en ​@kvdb stelt een vraag. Als je je vraag of reactie al in een ander topic hebt geplaatst (of is geplaatst door ons), dan is het niet de bedoeling om dat nog eens elders te herhalen. Daarom heb ik jullie reacties verwijderd en lees ook nog eens goed onze huisregels hierover door. 

De reden dat jouw reactie is verplaatst ​@kvdb stelt een vraag is omdat het een nieuw onderwerp aansnijdt wat beter tot zijn recht komt in een nieuw topic. Zo houden wij de Community en de topics overzichtelijk. Ik snap graag dat je wilt dat de members in dit topic ook (kunnen) reageren op jouw reactie en dat is ook geen probleem en houden we niet tegen. Voor de volledigheid plaats ik hier een linkje naar jouw topic. 

@Arjan van KPN voor mij voelt dit als het verwijderen van mijn vraag aan dit draadje en daarmee mijn reactie aan de anderen. En IK ben dus niet aan het cross posten maar dat is wat jullie er van maken.

dit is wat mijn vraag is aan bv ​@barts en andere mensen die deze vraag in dit draadje al stelden:

“Extra Veilig Mobiel

Met Extra Veilig Mobiel ben je altijd beschermd

tegen cybercriminaliteit. Je zet 't omakkellk aan

via sms of in de MijnKPN app.” terwijl als ik goed begrijp wat ​@Alexandra van KPN opschreef in dit draadje er hele specifieke omstandigheden zijn waarbinnen dit filter iets kan doen. (Enkel op 4/5G. Dus niet altijd. En er is genoeg ‘niet DNS gebaseerde’ malware in omloop die gevaarlijk blijft, toch?

dan past het beter om dit te laten staan ter informatie EN als de wiedeweerga die tekst op die pagina aan te passen.

Net bericht dat kids sim ook de algemene voorwaarde worden aangepast en ik zou moeten kunnen overstappen.. 

ze moeten de andere 3 nog altijd vrijgeven (1 is wel gelukt) klachten afdeling laat ook al 2 weken niks horen en belt ook niet terug.. 

2027 wordt een kpn vrij jaar voor ons, 5 nummers en glasvezel +tv gaan er uit!

wachten op een mailtje, iedere maand 1 nummer mailen? Alles om de klant dwars te zitten. Het huidige management bij kpn doet er echt alles aan om gehaat te worden, en de dames en heren op de klantenservice moeten het aanhoren en staan machteloos want die mogen en kunnen niks.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

dan past het beter om dit te laten staan ter informatie EN als de wiedeweerga die tekst op die pagina aan te passen.

Inderdaad : Altijd ? Nee, alleen als je op mobiele data zit mét alle instellingen van KPN. Gebruik je een andere DNS, of een VPN op mobiele data, dan ben je via KPN 0,0 beschermd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2026

Net bericht dat kids sim ook de algemene voorwaarde worden aangepast en ik zou moeten kunnen overstappen.. 

ze moeten de andere 3 nog altijd vrijgeven (1 is wel gelukt) klachten afdeling laat ook al 2 weken niks horen en belt ook niet terug.. 

2027 wordt een kpn vrij jaar voor ons, 5 nummers en glasvezel +tv gaan er uit!

wachten op een mailtje, iedere maand 1 nummer mailen? Alles om de klant dwars te zitten. Het huidige management bij kpn doet er echt alles aan om gehaat te worden, en de dames en heren op de klantenservice moeten het aanhoren en staan machteloos want die mogen en kunnen niks.

Beste ​@1981vincent1981 je krijgt per abo een mail en dat kan nog tot en met 31 mei 2026, nog 12 dagen dus.