Skip to main content

Met de hoop op een passende oplossing maar vooral om ook even wat feedback te delen richting KPN als organisatie.

Actie: Tussen 6 september 2021 en 3 oktober 2021 kunnen alle klanten die bij KPN een 1- of 2-jarig Unlimited abonnement afsluiten gratis een Google Nest Hub (2e gen) (verkoopadviesprijs € 99,99) aanvragen.

Ik denk enthousiast gebruik te maken van deze actie door het abonnement van mijn dochter te verlengen met 1 jaar. En koop er en passant ook een iPhone 13 bij. 

Per direct vul ik alle gegevens in op de website van het door jullie ingehuurde promotie bureau incl de bestelbevestiging van hetgeen ik heb besteld incl een intern KPN order nummer (waarvan ik even uitga dat dit ter verificatie prima gebruikt kan worden). 

Nu 2,5 maand verder toch maar eens navraag gedaan waar mijn Google Nest blijft…. 

 

Van: KPN <kpn@consumercare.info>
Verzonden: Tuesday, December 28, 2021 3:00 PM
Aan: 
Onderwerp: RE: Bericht verstuurd via kpn@consumercare.info

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben het een en ander voor u nagekeken. Zoals vermeld in de vorige e-mail kunnen wij uw aanvraag niet verder in behandeling nemen. Wij hebben uw aanvraag niet kunnen goedkeuren omdat er een aantal gegevens niet compleet waren. Hier hebben wij een e-mail over gestuurd op 27-09-2021. De actie is inmiddels volledig afgelopen. Onze excuses voor het ongemak. 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Shirley
KPN

 

Mooie standaard email maar op de vraag welke gegevens er dan niet compleet waren wordt niet gereageerd. De email van 27-9 is overigens nooit door mij ontvangen en kan blijkbaar ook niet getoond worden. Shirley ondertekent met KPN maar werkt volgens mij niet bij KPN maar bij het ingehuurde promo bureau. De KPN medewerker die ik gisteren in de chat sprak verwees me immers door naar het promotie bureau omdat ze niets kon doen voor mij…. 

 

Om de deur even goed dicht te gooien wordt nog wel vermeld dat de actie periode inmiddels is afgelopen…. en krijg ik welgemeende excuses voor het ongemak.

 

Beste KPN,

Ik ben duidelijk niet de enige klant die blij was als vaste klant een voordeel te kunnen krijgen bij verlenging van het contract gegeven ook andere reacties op dit forum maar dit is wel een voorbeeld van een behoorlijk koude douche.

Zou bij KPN passen om alsnog te komen met een redelijke oplossing of alternatief. Ben ook oprecht benieuwd wat ik niet goed ingevuld zou hebben!

 

 

Hallo @Venemans ,

Waardeloos natuurlijk. 

Maar KPN heeft dit inderdaad uitbesteed en daardoor hebben ze geen inzicht in de communicatie. 

Deze actie wordt beheerd door een externe partner, zou je daar eens mee willen mailen (kpn@consumercare.info) of nog beter bellen (043-8800150)?

Ze zullen daar vast de e-mail van 27-9-2021 inzichtelijk hebben en die dan op verzoek nog eens naar jou doorsturen. 


Was de actie überhaupt wel van toepassing op een 1 jarig abonnement? Vaak zijn dergelijke acties alleen voor 2 jarige abonnementen. 


Zeker wel @Nick83 

 


Hallo @Venemans ,

Waardeloos natuurlijk. 

Maar KPN heeft dit inderdaad uitbesteed en daardoor hebben ze geen inzicht in de communicatie. 

Deze actie wordt beheerd door een externe partner, zou je daar eens mee willen mailen (kpn@consumercare.info) of nog beter bellen (043-8800150)?

Ze zullen daar vast de e-mail van 27-9-2021 inzichtelijk hebben en die dan op verzoek nog eens naar jou doorsturen. 

@Venemans 

Heb je al met ze gebeld? 


Jazeker. En kreeg een mail te zien die ik niet ontvangen heb maar zij wel aangeven verstuurd te hebben. Met daarin de volgende punten die niet compleet zouden zijn:

  • Er is geen aankoopdatum zichtbaar (of leesbaar) op het aankoopbewijs.
  • Er is geen 06-nummer behorende bij een deelnemend KPN abonnement zichtbaar (of leesbaar) op het aankoopbewijs en/of het contract.
  • Er is geen KPN contract aangeleverd.

Nu had ik op de website van het promo bureau gewoon alle velden ingevuld + de PDF van KPN met prijsoverzicht bestelling toegevoegd. Hierop staat ook een referentie van het SISH nummer waarvan ik even dacht uit te kunnen gaan dat via dit nummer alle benodigde details voor validatie ook op te vragen zouden zijn.

Ik zal nog eens navragen naar welk email-adres het is gestuurd. Toch vreemd dat ik het niet heb ontvangen maar los van de email is een goede evaluatie van deze actie meer dan op zijn plaats. De pagina met invulvelden was denk ik onvoldoende duidelijk, gegeven ook de andere klanten die meer dan moeite hadden om het geclaimd te krijgen. Nu gaan dit soort acties in de regel uit van een bepaalde redemptie ratio (# mensen dat gebruik maakt van de actie) waarbij een lage ratio gunstig is voor het bedrijf dat de actie uitzet (minder kosten) en het lijkt er hierop dat het promo bureau prima werk levert om de redemptie laag te houden. Levert wel een ontevreden klant op… dat dan weer wel.

 

KPN zou het sieren om de klant nu niet de discussie te laten voeren met een promo  bureau maar zelf een passende oplossing aan te bieden. Genoeg lopende acties op dit moment op de website die als passend alternatief aangeboden kunnen worden : bv het huidige contract verlengen gebruik makend van de nieuwe klanten korting. 

Fijne jaarwisseling allemaal.


Hi @Venemans! Is het nog gelukt via het promo bureau tot een oplossing te komen? Ik kan in dit geval ben ik bang niet meer doen dan dat je zelf kan doen door contact op te nemen met het nummer dat @Noordzee aangaf. Dit omdat de actie zelf al een tijdje verlopen is, maar ook omdat er een duidelijke reden is waarom de aanvraag is afgewezen. Namelijk dat niet alle gegevens die het promo bureau nodig had om de aanvraag goed te kunnen verwerken aanwezig waren. Nu geef je aan dat de mail met de afwijzing niet goed ontvangen is. Wellicht dat bij nogmaals contact ze daar iets van terug kunnen zien en om die reden toch een uitzondering te maken of een oplossing te kunnen bieden. Alleen mag ik die belofte niet maken. Ik mag graag denken in oplossingen en kijken hoe en waar ik een extra stap kan zetten om iedere klant een tevreden klant te maken. En je mag er vanuit gaan dat als ik hier een manier zag om dat te doen dat ik je dat laat weten. Het enige dat wellicht nog zin heeft is het promo bureau toch nog keer te bellen. Daarbij ze goed te laten kijken waarom die mail terug niet goed is aangekomen. En als daar een fout van hun kant in gemaakt is te kijken of je alsnog aanspraak maakt op de Google Nest door nogmaals deze gegevens aan te leveren. Meer kan ik er helaas echt niet van maken.