Skip to main content
Vraag

Gps horloge niet bereikbaar met de app

• December 6, 2025
  • 4 reacties
  • 10 keer bekeken

Hello,

Ik heb een gps horloge voor mijn zoontje. Zo een ali express ding maar ze werken prima voor dat geld. Eerst zat er een Ben kaartje in, maar aangezien ik alles bij kpn heb, is besloten dit abonnement ook door kpn te vervangen. Echter kan ik met de app van dat horloge, deze niet van buitenaf bereiken. Hij geeft aan dat horloge niet met internet verbonden is. Het horloge zelf werkt normaal, kan bellen, internet werkt ook gewoon, dus ik kan een pagina openen etc. Alleen van buitenaf erin komen zeg maar dat werkt niet. Als ik de wifi aanzet dan werkt het wel. Het zit dus aan de kant van kpn.  Ik heb de instellingen van de apn aangepast met wat ik eerder heb gelezen naar internet maar ook daar krijg ik geen resultaten. Ik las ook dat er aan de kant van kpn iets aan de apn veranderd moest worden, maar bij navraag aan de klantenservice wisten zij ook niet wat er dan aangepast moest worden.

Iemand een idee hoe ik dat werkend krijg? 

Alvast dank voor de hulp!

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 6, 2025

Als je de APN instelling van de horloge niet kan veranderen, geen kans. Zelfs als je de APN instelling kan veranderen, is de kans groot dat de horloge alleen IPv4 ondersteunt en niet op IPv6-netwerk van KPN mobiel werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 6, 2025

Ik kan de instellingen wel veranderen. Het horloge zelf heeft wel internet,  dat werkt allemaal, alleen met de setracker app niet te bereiken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 6, 2025

Ik kan de instellingen wel veranderen. Het horloge zelf heeft wel internet,  dat werkt allemaal, alleen met de setracker app niet te bereiken. 

Dat is dat probleem van IPv6-netwerk van KPN. Je kan van buiten de horloge niet bereiken via IPv4. Als je de APN kan veranderen, probeer met APN portalmmm.nl, maar deze is voor nieuwe abonnementen niet meer geldig.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 6, 2025

@Justin1979 

Het zal waarschijnlijk een Android OS zijn waarop het horloge draait. Als dit het geval is dan moet je bij apn internet instellingen apn-protocol kunnen aanpassen van IPv4/IPv6 naar IPv4. Op deze manier zou het horloge een IPv4 adres moeten krijgen.