Skip to main content

Goeieavond,

 

Hier nog zo'n klant!

Gps horloge van Nuvance, heeft 2g nodig, net zo weinig succes als de vorige forum posters.

Kan ook mijn APN instelling veranderd worden? De gegevens staan in m'n profiel.

Bij voorbaat dank!!

 

Admin: afgesplitst

Ter aanvulling; ik had nog geprobeerd om het zelf op te lossen, de APN instelling kun je immers gewoon zelf aanpassen. Maar als ik de APN (even in een gewone telefoon) op "prepaidinternet" zet, werkt de simkaart niet meer in de telefoon en ook nogsteeds niet in het horloge. De naam van het toegangspunt stond al op "KPN Internet" en de APN op "internet" . Daarmee werkt de simkaart dus wel in de telefoon (maar niet in het horloge).

Als je de overige instellingen hier mag delen, kunnen volgende bezoekers met dit probleem het wellicht zelf oplossen.


Hoi @TimvanAms, welkom op ons forum! Ik heb voor de vindbaarheid even een eigen topic voor je vraag aangemaakt.
De apn Prepaidinternet moet aan onze kant ook nog ingeschakeld worden voor je deze kunt gebruiken.

Mijn telefonische collega's bij 0800-0402 moeten dat voor je kunnen maar ik kan het ook voor je doen.
Kun je het mobiele nummer en het simkaartnummer invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hm, dit is apart, ik had gisteren al een berichtje achtergelaten en vanochtend nog wat aanvullende informatie geplaatst, en nu zijn beide berichten weg. 

Betekent dit dat de thread gesloten is?

@Thomas, of een collega;  Ik zou graag voor het telefoonnummer in mijn profiel ook de APN goed willen hebben voor gebruik in een gps horloge. Bij voorbaat dank!

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


@TimvanAms ik heb je reacties afgesplitst naar je eigen topic, dus zijn ze weg uit het andere topic 😅
Ik zie nog geen gegevens in je profiel staan. Heb je helemaal onderaan op “sla wijzigingen op” gedrukt?


Aha, hier was ie gebleven! Ik had de link naar het origineel opgeslagen, dus ik zag m juist niet meer. Ik ben nog niet helemaal thuis is dit forum, ik had inderdaad m'n gegevens opgeslagen in m'n kpn account, wat niet hetzelfde blijkt te zijn als het forum account. Nu staat het hier ook ingevuld.

 

Hopelijk komt het nu goed! :)


Enn ik zag net pas dat ook het simkaart nummer nodig was. Nu dan hopelijk compleet.


Geeft niet😊 ik heb de prepaidinternet APN aangezet!


Helaas werkt het horloge nogsteeds niet.

Ik heb m eerst uit en aan gezet, werkte nog niet.

Simkaart in mijn mobiele telefoon gezet, werkt wel, instellingen nagekeken, stonden 3 Namen Toegangspunten in (maar wellicht staan die in het toestel en niet op de simkaart). Twee verwijderd, werkt nu niet meer in de telefoon (wel als ik de APN terugzet). In horloge geplaatst, werkt nogsteeds niet.

Zou iemand nog een keer aan jullie kant willen kijken of de instellingen goed staan?


HET IS GELUKT

Oh excuus voor het schreeuwen. Net nog drie kwartier met de klantenservice gebeld, geen noemenswaardig effect. Als laatste redmiddel dan maar proberen wat een willekeurig gegoogelde site beweert en: In een keer gelukt. (https://qlokkie.helpscoutdocs.com/article/80-hoe-kan-ik-de-apn-instelling-veranderen)

 

Voor alle mensen die dit na mij nog gaan zoeken: Je moet vanaf een telefoon een smsje sturen met 
pw,123456,apn,prepaidinternet,,,20408#

Geen hoofdletters, geen spaties. In de handleiding van het horloge staat een vergelijkbare code maar dan met spatie (en die werkt ook niet). Jeeeemig wat een frustratie heeft dit gekost, 2 weken mee bezig geweest en de oplossing is dus dat KPN de APN goed zet (maar wellicht werkte het al met gewoon “internet” ipv “prepaidinternet”), en je even een smsje moet sturen naar je horloge.

 

Nou. Maar gauw vergeten hoe achterlijk veel tijd dit gekost heeft, en gaan genieten!