Skip to main content

Hallo, ik heb een probleem met het beƫindigen van mijn contract. Ik heb het formulier met informatie over de opzegtermijn van het contract niet ontvangen toen ik mijn simkaart ophaalde. Ik heb een abonnement voor simkaart data, internet, gesprekken en sms. Ik moet mijn abonnement zo snel mogelijk opzeggen, momenteel ben ik vanwege een rugprobleem niet in Nederland. Ik heb geld nodig voor behandeling en voedsel, en de kosten van het abonnement zijn op dit moment te hoog voor mij. Ik spreek niet zo goed Engels, en ik heb mijn contract afgesloten met behulp van Google Translate, waar nergens stond dat als ik zou willen opzeggen, ik 3 jaar zou moeten wachten. Ik begreep dat als ik geen telefoon op afbetaling heb, de opzegtermijn 30 dagen is. Ik verzoek om hulp bij het oplossen van het contract. Hoe kan ik mijn adres en e-mailadres wijzigen? Bedankt voor uw aandacht voor deze zaak en met vriendelijke groeten.

Hi @Piotr Matusiewicz! Welkom op het forum.Ā 

Opzeggen kan helaas niet via het forum. Om online op te zeggen hebben we een formulier. Daar is ook een veld waarin je kan uitleggen wat de reden is. Dingen als het niet goed Engels spreken kan je daar invullen.Ā 

Je kan je gegevens wijzigen via je MijnKPN. Ga bij ā€œProfielā€ naar ā€œPrivacyinstellingenā€. Daar kunt u de gegevens wijzigen.Ā 

Wil je laten weten of het daarmee lukt? Verder kan je vanuit het buitenland onze klantenservice bereiken via +316 1200 1200. Als je iemand in de buurt hebt die wel Engels spreekt helpt dat.Ā 


HiĀ @Piotr Matusiewicz! Welkom op het forum.Ā 

Opzeggen kan helaas niet via het forum. Om online op te zeggen hebben we een formulier. Daar is ook een veld waarin je kan uitleggen wat de reden is. Dingen als het niet goed Engels spreken kan je daar invullen.Ā 

Je kan je gegevens wijzigen via je MijnKPN. Ga bij ā€œProfielā€ naar ā€œPrivacyinstellingenā€. Daar kunt u de gegevens wijzigen.Ā 

Wil je laten weten of het daarmee lukt? Verder kan je vanuit het buitenland onze klantenservice bereiken via +316 1200 1200. Als je iemand in de buurt hebt die wel Engels spreekt helpt dat.Ā 

Ā 

Ik heb naar de hulplijn gebeld en ben door 4 personen doorgestuurd. De eerste twee vertelden me dat als ik wil stoppen, ik voor 3 jaar moet betalen! Aan de derde persoon vertelde ik dat er geen formulier bij de overeenkomst was gevoegd en dat ik tijdens het ondertekenen van de overeenkomst nergens informatie daarover had gekregen. Europees recht zegt dat ik op elk moment van zo'n overeenkomst kan afzien. Ik werd doorgestuurd naar een vierde persoon die het gesprek bewust bleef rekken zodat ik zou opgeven! Is er een adres waar ik de juiste brief naartoe kan sturen? In de link die je hebt gegeven, staat geen formulier, alleen informatie dat ik daarheen kan bellen. Hebben jullie iemand die Pools spreekt in dienst? Er zijn zeker zulke mensen, ik zou graag contact met hen willen opnemen! Hartelijk bedankt voor uw aandacht en groeten.


Dat klinkt niet goed @Piotr Matusiewicz. Opzeggen per brief is goed mogelijk. Hou wel rekening met een langer afhandeltijd. Weet ook dat tot het moment dat je abonnement is opgezegd de factuur wel iedere maand opgemaakt wordt. Als die niet betaald wordt ā€œsnaptā€ het systeem niet dat het is door een opzegging.Ā 

Om op te zeggen per brief stuur je de brief naar:
KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- Naam (van de abonnee)
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
- Geboortedatum
- Contractnummer van het op te zeggen abonnement
- Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
- Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
- Welke producten je op wilt zeggen
- Reden van opzegging

We bellen wel na het verwerken met een 088 nummer naar je om de opzegging te bevestigen.Ā 

Als laatste wilde ik nog vragen over de 3 jaar die je benoemde. Kan het zijn dat je een zakelijk contract hebt? Particuliere mobiele contracten duren maximaal 2 jaar. Als je opzegt zonder geldige reden kan het zijn dat we je vragen de resterende tijd te betalen. Maar dat gaat dan dus maximaal om 2 jaar. Kan het zijn dat je een zakelijk contract hebt?