Skip to main content

Ik kan in mijn kpn en via sms geen gratis 1 gb aanvragen. Hebben jullie storing??

 

Betreft dit een 1GB bundel bij een unlimited abonnement omdat je vandaag al 5GB vdrbruikt hebt?


Ja dat klopt, ik heb vandaag 5gb verbruikt en wil de gratis 1gb aanzetten maar zowel per sms als ik mijn kpn lukt dit niet


Dat is een heel vervelende situatie want dat betekent dst je dus geen volwaardig gebruik kunt maken van jouw unlimited abonnement.

Ik hoop dat er snel een medewerker van KPN zal reageren om dit voor je uit te zoeken.


Ik heb vanmorgen gebeld, eerst iemand aan de lijn die er niks vanaf wist. Daarna verbond ze me door, was niet de goede afdeling en die persoon kon mij niet met de goede door te verbinden.  Dit alles na 20 minuten in de wacht. Afgelopen week ook al een keer een probleem met de 1gb gratis, toen 40 minuten in de wacht en hierna werd er zonder antwoord de verbinding verbroken.  Ik snap ook niet als je onbeperkt data hebt dat je dan na 5gb elke keer weer 1gb aan moet zetten. 


Ik snap ook niet als je onbeperkt data hebt dat je dan na 5gb elke keer weer 1gb aan moet zetten. 

An sich snap ik dat wel, die beperking is onderdeel van "fair use policy" waarbij voorkomen moet worden dat de 4G verbinding voor zeer data intensieve toepassingen gebruikt wordt zoals bijvoorbeeld het downloaden van films en ook dat het abonnement niet gebruikt gaat worden ter vervanging van het vaste abonnement thuis.

Alle providers hanteren die beperking bij unlimited abonnementen.

Dan moet die functionaliteit om een 1GB bundel te bestellen natuurlijk wel vlekkeloos werken.


Wat vervelend dit, @Dorry1961! Ik zie dat één aanvraag van gisteren vastgelopen is. Daardoor worden alle aanvragen daarna geblokkeerd. Mijn collega's hebben dit vermoedelijk over het hoofd gezien. Dit moet handmatig opgepakt worden door onze backoffice. Dat gebeurt alleen op werkdagen en zal dus maandagochtend gebeuren. Slecht nieuws dus 😞. Ik ga wel intern doorgeven dat je hier tegenaan loopt. Mijn excuses voor het ongemak!

 

Voor wat betreft het opnieuw aanzetten van de bundel: het klopt helemaal wat wjb zegt. Als iedereen met een onbeperkt bundel al om 10 uur ‘s ochtends 5 GB verbruikt, is het netwerk daar vermoedelijk niet heel blij mee 😉.


Beste Marcia 

 

Even een vraag, wat gebeurt er dan met het netwerk als iedereen met een onbeperkte bundel al om 10 uur 's ochtends 5 gb verbruikt?

 

Verder vind ik het heel vervelend dat ik nu al voor de 2de keer in 2 weken problemen heb met de gratis 1gb.

Ik heb onbeperkt data aangeschaft omdat we op de camping een chalet hebben en via de chromecast tv kijken. Nu kan ik dus de hele dag geen tv meer kijken en moet ik tot morgen wachten op mijn dagelijkse 5 gb.

Nou daar mag wel een vergoeding o.i.d. tegenover staan. 


@Dorry1961 Simpel gezegd.. Het netwerk raakt overbelast waardoor de verbinding of wegvalt of instabiel wordt. Het netwerk kan het vandaag de dag niet aan om 17 miljoen mensen 24 uur/dag 1GB/u te laten streamen. Streamen kost ongeveer 1GB/uur namelijk, afhankelijk van wat je streamt natuurlijk. 

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je rond 00.00 uur 's nachts op oudejaarsnacht iemand wilde belde om hen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Dit lukte helaas niet omdat je ineens geen bereik had. Dit komt omdat miljoenen mensen tegelijkertijd gebruik willen maken van ons mobiele netwerk om elkaar te spreken. Hier zijn we (nog) niet op gebouwd en daarom limiteren we het datagebruik per dag. We willen namelijk dat iedereen zo een stabiel mogelijke verbinding houdt. 

Je praat in de ‘wij’ vorm. Betekent dit dat jij het het andere mobiele abonnement (Hussel Compleet) in het Chalet verblijven momenteel? Ik heb een 5GB bundel op het andere nummer gezet, zodat jullie vandaag nog even uit de voeten kunnen. 


Hoi Lisa

 

Mijn nummer is het andere nummer, maar waar je de 5 gb naar verstuurd hebt is van mijn vrouw, die is ook hier. Fijn dat je ons tegemoet bent gekomen, dat doet me goed na al die toestanden.