Skip to main content

Momenteel veel last van harde Pieptoon door zendmast.  In de wijde omtrek hinder, zelfs in huis.  Locatie; Weerddwarsstraat, centrum Meppel.

Willen jullie dit oplossen?

bvd

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Wat voor een pieptoon is dat @Karin centrum Meppel , een fluittoon door de wind?
Het is een flinke mast zie ik op Streetview. Ik voorzie een discussie over wie dit veroorzaakt.
Volgens de Antennekaart betreft dit een mast waarin zowel KPN als Vodafone-antennes hangen.


@RBxx Waar zie jij Vodafone ook in die mast zit, als je KPN weg klikt links in het menu verdwijnt de mast en als je wat uitzoomt staat Vodafone wat naar rechts met twee masten.

@Karin centrum Meppel , Ik zou ook even melding maken bij de gemeente, zij moeten zorgen dat er wat aan die herrie gebeurt als burgers dit melden, tip laat zoveel mogelijk buren ook melden, hoe meer klachten hoe sneller de gemeente in actie komt.


@RBxx Waar zie jij Vodafone ook in die mast zit, als je KPN weg klikt links in het menu verdwijnt de mast en als je wat uitzoomt staat Vodafone wat naar rechts met twee masten.

@Karin centrum Meppel, Ik zou ook even melding maken bij de gemeente, zij moeten zorgen dat er wat aan die herrie gebeurt als burgers dit melden, tip laat zoveel mogelijk buren ook melden, hoe meer klachten hoe sneller de gemeente in actie komt.

Ligt er uiteraard volledig aan of dit een fluittoon door de wind is of dat er iets een luide coilwhine heeft oid 

In dat laatste moet KPN in actie komen, dus de vraag is nu even wat voorn piep het is, Is het constant ook als er geen wind is of komt deze fluittoon op als er wind komt etc


@LaurensZalm Ook bij normale wind mag er geen fluittoon vanaf komen, harde wind zoals een tijdje terug die storm daargelaten, maar dan zou er nu niet geklaagd worden.

 


@RBxx Waar zie jij Vodafone ook in die mast zit, als je KPN weg klikt links in het menu verdwijnt de mast en als je wat uitzoomt staat Vodafone wat naar rechts met twee masten.

Als ik KPN ‘wegklik’, dan zie ik Vodafone op dezelfde plaats.


@LaurensZalm Ook bij normale wind mag er geen fluittoon vanaf komen, harde wind zoals een tijdje terug die storm daargelaten, maar dan zou er nu niet geklaagd worden.

 

Ben ik met je eens maar de vraag is dan wel wie er wat aan moet doen, Zowiezo is het verstandig het te melden bij alle betrokkene.

De piep zal er niet altijd zijn geweest vermoed ik, Dan is de vraag wat is er veranderd.

Maargoed laten we eerst even afwachten om van @Karin centrum Meppel te horen waar dit om gaat voordat we conclusies eraan verbinden.


Wie er wat aan moet doen, de eigenaar van het spul die de piep veroorzaakt, dat is duidelijk.

Nu inderdaad, wat veroorzaakt de piep, daar zal de eigenaar naar moeten kijken of het van zijn mast afkomt.


Hi @Karin centrum Meppel! Ik zie een hoop goede vragen in het topic. Zorgt de mast nog voor slapeloze nachten of is er nog hulp nodig? Ik hoor het graag van je. 


Beste mensen, even ter aanvulling op de vragen mbt harde pieptoon zendmast, Weerddwarsstraat in Meppel;  ik heb niet de indruk dat het door de wind wordt veroorzaakt, misschien kan het wel de richting van het geluid beïnvloeden.

Ik denk meer aan een resonerend geluid.  Zoals gezegd is het niet constant, maar wel erg hinderlijk en doordringend dus een oplossing zou wel heel fijn zijn... dank voor de moeite.

Met vr.gr.


Ter aanvulling op bovenstaande; op jullie advies heb ik hiervan ook melding gemaakt bij de Gemeente Meppel, die kunnen er zelf niks mee en hebben hiervan ook melding gemaakt bij KPN