Skip to main content

Mijn maand is 10 dagen onderweg en heb bijna geen 4 g gebruikt maar ik krijg ineens een melding dat ik al de helft 6 GB opgebruikt heb..

die maak ik normaal nog niet in 2 maanden op.

Bij mijn man gaat het ook vaak zo snel en die gebruikt 4 g nog minder dan ik.

Mijn dochter heeft hetzelfde.

 KPN zal wel zeggen dan moet je maar een duurder abonnement nemen,het lijkt erop dat dit niet klopt of er een versneller aan gezet is..

Iemand hier ook last van?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Hallo @Busmiep of anderen er ook last van hebben is niet aan de orde, jij hebt er last van en daar gaat het om.

Je kunt in je mobiel precies zien welke apps het groot-verbruik veroorzaakt hebben en die apps aanpassen. Hoe je dit doet, lees je hier: Inzicht mobiel internetverbruik.

Verder kun je in de mobiel instellen dat updates e.d. alléén via wifi mogen gebeuren en verder kun je databesparing activeren.

Kijk bij de Google-instellingen en bij de telefooninstellingen hoe je zoveel mogelijk van wifi gebruik maakt om onnodig dataverkeer via 4G te voorkomen.

Succes.


Bedankt JanD voor uw reactie.

Zoals u hier boven adviseerde hebben we al allemaal gedaan.

Maar het blijft vreemd. Wij hebben nog een oud telfort abonnement en er wordt steeds geprobeerd om ons een ander aan te bieden door kpn.

Helaas, wij willen niet veel meer gaan betalen terwijl we nu tevreden zijn met wat ons abonnement biedt.

Het bizarre is ook, dat als je nieuwe data krijgt bij het begin van de maand en je telefoon ligt thuis( met WiFi) je toch mobiele data kwijt bent..niet veel maar toch.