Skip to main content

Ik heb een factuur ontvangen waarop 20 euro herinneringskosten staan.

Ik ben dit niet verschuldigd omdat ik niet meerdere herinneringen heb ontvangen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Dag @Wieckel Welkom hier! Uiteraard brengen we nooit zomaar herinneringskosten in rekening en informeren we je altijd over wat er wanneer gebeurt. Is dit al opgehelderd of speelt het nog? 


Ik heb hetzelfde probleem, er staan 20,- herinneringskosten op me factuur van februari. 
het gaat over mijn factuur van Januari. Ik heb geen één herinnering van jullie gekregen en toch moet ik zomaar 20,- bij betalen bij mijn mobiele abonnement van februari. 


Dag @Nicolett Da's vreemd, want zoals ik hierboven ook schreef: we brengen nooit zomaar herinneringskosten in rekening. Heb je al contact gehad met de klantenservice hierover of speelt dit nog? 


Hoi @Bart_ 

ja ik had idd de klantenservice gebeld maar helaas zonder oplossing, het is mij gezegd dat het aan mijn bank ligt, omdat ik geen automatische incasso ingesteld heb, maar ik heb al jaren een abonnement bij jullie en sinds altijd heb ik al mijn facturen zonder automatische incasso betaald en nog nooit zo’n situatie gehad dat ik gewoon mijn factuur van januari betaal en ineens krijg ik op de factuur van februari herinneringskosten van januari. 
Hoe zou het opgelost kunnen worden?  Want het moet echt door jullie nagecheckt worden. 


Hallo @Nicolett heb je de factuur van januari 2021 wèl betaald?

 


@JanD ja, die heb ik via iDeal betaald op 4 februari. Volgens de klantenservice zou ik eerst twee herinneringen moeten ontvangen voordat die 20,- in rekening gebracht zouden worden, maar ja ik heb geen één gekregen (mailbox, Berichtenbox gecheckt) en het rare is dat het factuur bedrag zou omstreeks 22 januari van mijn rekening afgeschreven worden en de datum van de herinneringskosten is 20-01-2021 (???) 

ik snap niks van. 


Hallo @Nicolett 

dat het factuur bedrag zou omstreeks 22 januari van mijn rekening afgeschreven worden

In een eerdere reactie schrijf je dat je niet van automatische incasso gebruikt maakt maar met IDeal betaalt???

 


@JanD Ja dat klopt. 
Ik betaal meestal met iDeal of maak het bedrag zelf over. Maar op de factuur zelf staat dat het rond de 22ste afgeschreven zou worden en ik krijg een herinnering van 20 januari. 


Hallo @Nicolett 

Dat zou betekenen dat KPN automatisch incasseert en dat die automatische incasso niet lukt omdat jij daar geen toestemming voor gegeven hebt.

 


@JanD 

ja dat klopt maar het gaat om de herinneringskosten zonder eerdere herinneringen van KPN. 
Ik ga nog een keer contact opnemen met de klantenservice.