Skip to main content

Hoe moeilijk wil je het maken? Ik heb zes abonnementen, allemaal onbeperkt bellen en data, allemaal te zien (en te regelen in de app) Helemaal vervelend wordt ik als ik geregeld in het buitenland zit, dus maar eens hier proberen een fatsoenlijk antwoord te krijgen. Onbeperkt is niet onbeperkt in het buitenland, ;

1)wat nu 50GB zou zijn is volgens de app nog steeds maar 25GB. Hoe zit dat?

2)delen kan wel allemaal eindeloos voor je de grens over gaat en weer niet als je in het buitenland zit. Wat is dat voor gezeik? Ik betaal toch gewoon ervoor?

3)twee telefoons zijn nog in Nederland, maar dan nog is buitenland data niet te delen. Hoe werkt dat dan?

4)als het allemaal onbeperkt te delen is; waarom is het dan niet gewoon onbeperkt ook écht?

 

U heeft 6 abonnementen, allemaal onbeperkt data. Begrijp ik dat goed? Dan is data delen voor u niet van toepassing. Je kunt geen data delen naar een onbeperkt abonnement. Je kunt alleen data delen naar een abonnement met een bundel. Een onbeperkt data abonnement heeft geen bundel.

De 25 of 50 GB in het buitenland is bij een onbeperkt data abonnement niet op te hogen door delen vanaf een ander abonnement. 

Lees hier over die 25 of 50 GB:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/data-gebruiken-in-het-buitenland-25-gb-of-50-gb-569613


@Nick83 Dank voor je bericht. Lekker geregeld. Dan gaat dus per 1 augustus die 50GB gelden blijkbaar. KPN was natuurlijk niet in staat om dat per de eerste van de vakantiemaanden te regelen. Pff, dan is vraag 1. helder. Delen snap ik binnen NL ook, maarrrr, dan heeft elk nummer 25/50GB buitenland, waarom kan ik die niet delen dan? Dat zou toch ook logisch zijn lijkt mij. Ruim 60GB heb ik nu nog “ongebruikt” op de ander nummers. Maar KPN “verplicht” me duur bij te kopen, tenminste € 1,99 per 1000mb is in verhouding tot het abonnement bijna oplichting.

 


Dat heeft KPN gewoon zo gemaakt. Die 25/50 GB kan gewoon niet gedeeld worden. Er kan niet vanuit gedeeld worden. En er kan niet naartoe gedeeld worden. Er kan niets mee.


Roaming is wettelijk geregeld door de EU, en data is de maand limiet op gebruik over de grens wettelijk maar tot max 18Gb, dus 25 en straks 50 is ruim over die wettelijke hoeveelheid.

En welke provider je ook neemt, bij allemaal loop je tegen een maand max aan over de grens.

En data delen kan niet op een onbeperkt abonnement, dus ook de buitenland max kun je niet aanvullen.