Skip to main content
Vraag

Het lukt maar niet om mijn data SIM op te zeggen

• March 2, 2026
  • 2 reacties
  • 15 keer bekeken

Het drama om een data SIM op te zeggen (we gebruiken deze niet meer, dus wat is logischer dan opzeggen). Niet voor KPN, die willen dit uitmelken tot de laatste druppel.

1. Invullen online formulier (top, eenvoudig)
  2. mail ontvangen van bevestiging (in principe ok, maar...)
    1. de mail bevestigd niet de opzegging, maar bevestigd dat KPN gaat bellen om een en ander te regelen. Dit is toch nergens voor nodig, ik wil gewoon opzeggen. Dit is met opzet de zaak ingewikkeld maken, maar ok… dit is het begin van de nachtmerrie
  3. Wordt teruggebeld en kom tot mijn verbazing in een wachtrij “er zijn momenteel geen medewerkers beschikbaar”… BEL ME DAN NIET ALS ER NIEMAND BESCHIKBAAR IS
    1. Na 30 minuten in de wachrij opgegegen
    2. Vervolgens nog een aantal keren gebeld, maar reeds na twee keer overgaan wordt de verbining al weer verbroken. Het is onmogelijk om tijdig bij de telefoon te komen om op te nemen
    3. DIT IS RONDUIT SCHANDALIG EN ONNODIG. WILLEN JULLIE NU ECHT MENSEN ZO DWARS ZITTEN EN GELD AFHANDIG MAKEN?
  4. Dan in godsnaam maar naar de KPN shop in de buurt. Om daar als eerste te horen: “Nee het opzeggen van een SIM card kan niet in de winkel”
    1. HET TOPPUNT. HET IS INMIDDELS DUIDELIJK DAT KPN GEEN ZIER GEEFT OM KLANTTEVREDENHEID
  5. Boos en moe, dan meer eens die ellendige robot op de website geprobeerd. Een sprankeltje hoop, want daar kan ik een moment kiezen waarop in teruggebeld wordt. 
    1. NATUURLIJK BELT ER NIEMAND op het afgesproken tijdstip of het uur erna
  6. HOE KAN IK IN HEMELSNAAM PER DIRECT VAN MIJN DATA SIM CONTRACT AF?

Voor alle duidelijkheid. Ik vul dit in namens mijn ouders (beide 90-plus). Ze hebben al aan KPN betaald sinds de tijd dat de vaste telefoon nog uit 4 cijfers bestond

KPN LOS DIT PROBLEEM DIRECT EN CORRECT OP

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HeRiMo 

Dit is inderdaad niet fraai, en had ook niet zo moeten gebeuren.
Daarin ben ik het volledig met je eens!

Ik snap ook dat je even je frustratie en boosheid kwijt wilde, wat ook duidelijk terug te zien is in jouw geschreven topic op deze community.
Hopelijk heeft het je wat opgelucht.

Het opzeggen van een mobiel abonnement (simonly) of een data sim (in jouw geval) kun je het beste zelf doen, door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN.
De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan direct het data abonnement opzeggen en verwerken in het systeem, waarna je de officiële bevestiging zult ontvangen met daarin de datum waarop het data abonnement wordt beëindigd.

Houdt wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand!

Dus bel zelf even naar de klantenservice van KPN op 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je wordt dan direct doorverbonden met de juiste medewerker, die de opzegging kan verwerken in het systeem.

Het opzeggen van een data abonnement via de community van KPN is helaas niet mogelijk, in verband met de verificatie van de contractant. 

Ik hoop dat na het telefoontje met de klantenservice, alles voor je wordt opgelost en het data abonnement op de correcte wijze wordt opgezegd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@HeRiMo, welkom op onze community. Wat vervelend dat het zo lastig is dit abonnement op te zeggen! Via de community kan ik je er inhoudelijk niet echt mee helpen, ik zie dat Michel al wel een paar goede tips geeft. Je zult hiervoor bij mijn collega's van de opzeggingsafdeling terecht moeten. Je kunt dit ook online doen via http://kpn.com/opzeggen