Skip to main content

Bellen in buitenland naar buitenland, binnen EU lukt niet. Naar een Nederlands nummer lukt wel. Ik gebruik de landcode +46 en laat de 0 van het regionummer weg. Verschillende netwerken al geprobeerd. Her numner klopt, dat heeft mijn reisgenoot op haar mobiel getest. Zowel in Zweden als in Denemarken lukt het me niet om binnenslands te bellen. Hoe kan ik dit oplossen?   

Hallo @PodoTools , je zou de netwerkinstellingen op je telefoon eens kunnen resetten, dan worden de wifi, Bluetooth en mobiele instellingen teruggezet naar hun oorspronkelijke waarden, daarna het toestel een keer herstarten en lukt het meestal wel weer.

Het kan soms ook helpen handmatig een andere provider te kiezen die beschikbaar is,

Succes.

 


@PodoTools Welkom op het forum. 

Heb je iets aan de tips van @JanD gehad? En gaat het om 1 specifiek nummer of kun je geen enkel "buitenlands" nummer bellen?


Nee, ik heb het geprobeerd, alleen de verbindingsinstellingen resetten niet. Vervolgens had ik helemaal geen verbinding meer, (witte plek op kaart), en toen ik in een ander gebied kwam en met een ander netwerk werd verbonden werkte het weer.

Maar evengoed bedankt voor de reactie.