Skip to main content

In overstap van xs4all naar KPN techniek heb ik nieuwe Sim ontvangen. Installatie in mifi lukt nog niet. Eerste hobbel is registreren onder mijn KPN. Maar hoe kom ik achter nummer?

Hallo @Eelco99 ,

Jouw 097 nummer staat vermeld op de overeenkomst die je vanuit KPN hebt ontvangen toen het abonnement is afgesloten. Tevens staat het ook op de maandelijkse factuur vermeld. Als je het nummer vervolgens hebt achterhaalt, kun je het vervolgens koppelen via MijnKPN om inzicht te hebben en gegevens te wijzigen indien dat eens nodig is.


Hoi @Eelco99 .  Welkom op het forum.

Toevallig heb ik onlangs iemand gesproken die hetzelfde probleem heeft.  

Ik ga er van uit dat jij op korte termijn ook een SMS krijgt met dezelfde instructies als de klant in het andere topic.

Heb jij ook net zo'n brief als hij ontvangen? (Dat wil ik heel graag weten want dan kan ik naar de procesmensen voor nader onderzoek)


Zelfde soort verhaal, vakje voor mobiel nummer is blanco op "creditcard" met SIM.

Activeren nummer is gelukt met simkaart immer op creditcard en activatiecode uit mail.

Welkom-mail na activatie bevat link om te registreren bij KPNid, maar die link werkt niet. Ik heb meerdere malen een "oeps" pagina gekregen (letterlijk)

Na dertig minuten in de wacht heeft helpdesk medewerker mij het nummer gegeven.

Achteraf had ik nummer ook kunnen achterhalen uit mifirouter, maar daar ging ook van alles mis na factory reset. Niet eenvoudig om APN instructies te vinden!

 

Inmiddels werkt alles, anderhalf uur later.

 


Aangezien jij de tweede binnen korte tijd bent met dit verhaal, heb ik het opnieuw onder de aandacht gebracht van de mensen die over het proces gaan.

Bij jou is het nu opgelost maar ik ga proberen om het voor toekomstige gemigreerde klanten overzichtelijker te maken. Dank voor het signaal.


Misschien kaartje even in mobiel stoppen en andere mobiel bellen??


Misschien kaartje even in mobiel stoppen en andere mobiel bellen??

Data kaartje belt niet.…

Maar dank voor meedenken


Als oud XS4ALL abonnee had ik ook hiermee te maken.

Zo heb ik het opgelost: ik heb de data SIM in een ouderwets Nokia mobieltje gestopt en daarna deze code gebeld: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Bij mij begon het nummer met 31970. Dus 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.


Volgens mij kan je met een 097 nummer wel bellen, maar er zit geen belbundel op. Dus gewone belkosten à € 0,23 per minuut. Maar die zijn er niet want je neemt de andere natuurlijk niet op….


@PeterG Met de vervangende data-SIM kaart die KPN toestuurt aan oud XS4ALL abonnees waarover we het hier hebben, kun je in elk geval niet bellen. Dat heb ik vanmiddag geprobeerd. Je krijgt de melding: dienst is niet actief.


Ah, okee. In de '’begintijd'’ kon je met 097 nummers nog wel bellen. Al was er dan geen belbundel en alleen Nederlandse nummers.


Aangezien jij de tweede binnen korte tijd bent met dit verhaal, heb ik het opnieuw onder de aandacht gebracht van de mensen die over het proces gaan.

Bij jou is het nu opgelost maar ik ga proberen om het voor toekomstige gemigreerde klanten overzichtelijker te maken. Dank voor het signaal.

hi, ook ik migreer van xs4all naar kpn.  Ik heb probleem met toevoegen van sim-kaart aan mijn KPN. Bij mij is activeren van van Sim gelukt. Echter het 097 nummer is onvindbaar op documentatie en simkaart. Ik heb dit nummer nodig voor toevoegen aan mijnkpn etc. 

 

Iemand een idee hoe ik 097 nummer kan vinden


Sinds wanneer ben jij overgezet, @jkr0 ? 


hi Erwin,

 

ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en heb mijn gegevens nu compleet !

dank 

 


dat werkt wel met een standaard sim kaart. het werkt niet met een USIM kaart.

KPN is zo slim dat je bij de activeer instructie het telefoon nummer moet invullen, maar dat kan je niet weten omdat ze in de instructie brief vijf cijfers van het telefoon nummer vervangen hebben door xxxxx.

via het menu instellingen,  onder ‘mijn telefoon’, kan je het ook niet zichtbaar krijgen. bij een standaard SIM kaart gaat dat wel. ook de truc met # 149 #  gaat niet, dat lukt wel met een gewone SIM kaart.

wat kunnen ze het leven toch moeilijk maken

 


@a333aan 

Het is niet #149# maar *149# en dan beltoets.


@a333aan

Het is niet #149# maar *149# en dan beltoets.

Haha, beide mis, het is *#149#

 


@Dicksooo 

Op mijn 2e telefoontje, een Nokia 2310, is het *149#. Dat is dan met een smartphone toch ook? Daarop heb ik 't niet geprobeerd.


inmiddels heb ik via klantenservice het nummer kunnen krijgen. en het functioneert nu.