Skip to main content

Hallo, 

Wij zijn 10-2 aangekomen in Indonesië en hebben voor vertrek op Schiphol roaming uitgezet. 
Nu ziet mijn vriend vandaag dat er op 12-2 100% van de Max kosten voor roaming buiten de EU zijn  bereikt en vandaag kreeg hij  opnieuw een melding met de waarschuwing voor 80% (omdat zijn periode loopt t/m de 14e.).  Hij heeft het schuifje om de  roaming aan te zetten zeker weten niet verschoven.  Ik kan geen contact geen krijgen met de klantenservice via chat, enkel bellen. Maar wil niet nog meer onnodige kosten maken. Hoe kunnen we voorkomen dat we twee facturen met 60,50 kosten krijgen? 
alvast bedankt voor het meedenken! 
 

@FvdVelden SMS bescherming aan naar 1266 om roamingslimiet op 0 te zetten.


Dank voor je reactie. Dat hebben we nu inderdaad allemaal gedaan en zullen we voortaan elke vakantie doen. Jammer dat we dit niet eerder wisten.

 


Mobiele data uitschakelen op je mobiel, dan kun je alleen nog bellen @FvdVelden 


Klopt

Mijn vriend had roaming uitgezet. Mogelijk per ongeluk mobiele data aangezet toen hij keer over t scherm van z’n iPhone ging. En volgens mij is daardoor de roaming ook weer aan gegaan. Met als pech dat het gebeurde op de laatste dag van de factuurperiode en de dag erna in een nieuwe periode stond de mobiele data dus nog steeds aan. Maar zou toch niet zo makkelijk per ongeluk moeten gaan als je al extra roaming uitgezet had? 
 


Klopt

Mijn vriend had roaming uitgezet. Mogelijk per ongeluk mobiele data aangezet toen hij keer over t scherm van z’n iPhone ging. En volgens mij is daardoor de roaming ook weer aan gegaan. Met als pech dat het gebeurde op de laatste dag van de factuurperiode en de dag erna in een nieuwe periode stond de mobiele data dus nog steeds aan. Maar zou toch niet zo makkelijk per ongeluk moeten gaan als je al extra roaming uitgezet had? 
 

Wat zuur dit @FvdVelden 😑 Als je de data van je toestel aanzet, geef je je toestel de opdracht om te verbinden met een mobiel netwerk en zal je toestel dat ook daadwerkelijk gaan doen. Ik heb zelf geen iPhone dus ik weet niet precies hoe het zit met de netwerk- en roaming instellingen, ik kan daar verder dus weinig over zeggen. Gelukkig weten jullie nu dat jullie deze sms kunnen sturen!