Skip to main content

Beste,

 

zojuist heb ik de kids Sim aangeschaft voor de mobiele telefoon van mijn kind. Deze heb ik via mijn eigen MijnKPN omgeving aangevraagd. Ik heb keurig het contract en de activeringscodes ontvangen. Echter, ik vraag mij nu af hoe ik de e-Sim kaart op haar telefoon kan krijgen. Hij dient namelijk in mijn MijnKPN omgeving gedownload te worden. Maar dan wordt de Sim op mijn telefoon gezet en niet op haar telefoon. En het lijkt mij toch niet de bedoeling dat zij zelf al een MijnKPN dient aan te maken om haar Sim op haar mobiel te kunnen zetten? 

En het lijkt mij toch niet de bedoeling dat zij zelf al een MijnKPN dient aan te maken om haar Sim op haar mobiel te kunnen zetten? 

Nee, dat kan ook niet. Als je MijnKPN op haar toestel installeert werkt ie op de jouwe niet meer. Dat kan maar op 1 geïnstalleerd zijn.

Maar waarom moet het e-sim zijn? Gebruikt ze meerdere (2) telefoonnummers in haar telefoon? Met 1 nummer kan het net zo goed de simkaart zijn. Ook handig als haar toestel (ff) stuk is; stop je de simkaart zó in een ander toestel!

Je krijgt in eerste instantie sowieso een fysieke simkaart.