Skip to main content
Beantwoord

Hoe gaat de overstap van Odido sim only naar KPN?

• February 18, 2026
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik heb 2 praktische vragen. Over een maand vindt mijn sim only overstap plaats van Odido naar KPN. Op de dag dat mijn abonnement wordt overgezet, ben ik de hele dag onderweg. Ik neem aan dat het geen kwaad kan als ik mijn KPN simkaart de dag erop activeer? Het liefst zou ik meteen van mijn huidige Odido esim overschakelen op de esim van KPN. Maar ik ga ervan uit dat ik eerst de fysieke sim van KPN moet activeren en vervolgens op de esim van KPN kan overschakelen? 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Digilike 

De overstapdag van jouw oude provider naar KPN is een vaste afspraak. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 14 uur. Dan verbreekt Odido de verbinding en draagt het nummer over aan KPN. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en plaats dan de KPN sim en start de telefoon weer op.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 18, 2026

Hallo ​@Digilike 

De overstapdag van jouw oude provider naar KPN is een vaste afspraak. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 14 uur. Dan verbreekt Odido de verbinding en draagt het nummer over aan KPN. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en plaats dan de KPN sim en start de telefoon weer op.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Hallo ​@Digilike 

Dus als ik dan een dag later de KPN sim activeer via de activatiepagina van KPN, dan geeft dit geen problemen?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 18, 2026

Die KPN simkaart krijg je al eerder toegestuurd. Die kan (moet) dan al online worden geactiveerd. Daarmee bevestig je ook de ontvangst. Dan bewaar je de simkaart goed tot de overstapdatum.

Is het dan geen probleem dat je 1 dag zonder telefoon zit? Odido zal de verbinding verbreken op de afgesproken dag.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Die KPN simkaart krijg je al eerder toegestuurd. Die kan (moet) dan al online worden geactiveerd. Daarmee bevestig je ook de ontvangst. Dan bewaar je de simkaart goed tot de overstapdatum.

Is het dan geen probleem dat je 1 dag zonder telefoon zit? Odido zal de verbinding verbreken op de afgesproken dag.

Bedankt! Ik heb de overstap rechtstreeks geregeld in een KPN winkel en daar een simkaart meegekregen. Zoals ik het nu lees op de activatiepagina hoef ik dan de simkaart niet meer zelf handmatig te activeren. Hopelijk klopt dat en werkt het KPN abonnement zodra het Odido signaal stopt en ik de KPN sim in mijn toestel plaats. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Digilike, wat leuk dat je bent overgestapt naar KPN en welkom! 😊 Wat ​@RBxx zegt klopt helemaal. Op het moment dat je abonnement bij je vorige provider stopt, wordt automatisch je KPN aansluiting actief. Je komt dus niet zonder verbinding te zitten. Je kunt het simkaartje ook alvast activeren, dat hoeft niet per se pas de dag erna. Zo weet je zeker dat alles soepel verloopt en voorkom je dat je onverwacht zonder verbinding zit. Mocht je nog ergens over twijfelen, laat het gerust weten!Â