Skip to main content

Alles stappen om deze te activeren heb ik doorlopen. De afsluitende SMS code kan ik niet ontvangen omdat mijn telefoonnummer nog niet actief is! Een kip- ei verhaal.


Ik snap dit niet zo goed, want bij nieuwe abonnementen waarbij er gekozen is voor een e-sim, sturen wij geen verificatiecode per SMS: het nummer is immers nog niet actief, dat zou niet handig zijn. Na een bestelling sturen wij een link waarmee je een KPN ID kunt activeren en je bestelling kunt koppelen aan dit account. Vervolgens doorloop je de stappen om de e-sim direct te downloaden. Wat belangrijk is, is dat je verbonden bent met een wifi-netwerk. Heb je het toestel ook al eens herstart en daarna gecontroleerd in de instellingen of de e-sim toch niet ingeschakeld is? 
Als je dit al gedaan hebt en alle stappen zijn doorlopen, dan is het is het activeren via een fysieke simkaart de enige optie.

 

 

DIt werkt niet bij mij,..alles netjes gedaan!

Ik heb het bovenstaande dus ook,… geen sms-code omdat mijn e-sim nog niet ingesteld is. En zo blijf je in cirkels lopen.

 


Hi @e-sim werkend krijgen en welkom op het forum! 

Even voor de duidelijkheid, dit gaat dus om een nieuw abonnement waarbij deze ingaat met e-sim? Zo ja, heb je dan wel de link ontvangen per mail waarmee je een KPN ID aan kunt maken en je bestelling kunt koppelen aan dit account? 

Meer details vind je in ons E-sim bij KPN topic. Daarin staat ook: 

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.

 

Houd er dus ook rekening mee dat bij nummerbehoud het activeren pas lukt als je nummer is overgezet.Â