Skip to main content

Hallo,

Mijn telefoon is kapot en ik heb nu een nieuwe telefoon. Hoe installeer ik mijn KPN esim op deze nieuwe telefoon? Ik kan dus geen bevestigingsbericht ontvangen op mijn oude telefoon.

Er wordt gezegd dat ik contact op moet nemen met de klantenservice, maar die kan ik alleen bellen. Hoe nu verder?

Alvast bedankt.

Mvg,

Michiel

 

Hoi @michielmichiel 

Welkom op het Forum van KPN.

 

Voor het activeren van een e-sim op een nieuwe smartphone, heb je eerst een werkende fysieke simkaart nodig waarop je dan de verificatie code kan ontvangen, die je nodig hebt bij het activeren van je e-sim.
Zonder deze code, kun je geen e-sim op je nieuwe smartphone downloaden via de Mijn KPN app.

Om zo snel mogelijk weer online te zijn op je nieuwe smartphone, en tevens weer te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden, adviseer ik je om morgen direct langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt te gaan.

Daar kunnen ze jouw direct helpen met een nieuwe fysieke simkaart, maar je ook helpen met het activeren van een e-sim op jouw nieuwe smartphone.
Je loopt nadat dit is gebeurd, al bellend weer de KPN Winkel uit.
Neem wel een geldig legitimatie bewijs mee, want daar wordt om gevraagd in de winkel.

In de goed hoop, je hiermee geholpen te hebben.


Ik hoop dat er bij TS in de buurt nog een kpn-winkel is. In een aantal wat kleinere plaatsen, zoals ook bij mij in de buurt, zijn ze vaak allang opgedoekt. 


Dank je wel! Ik ga morgenochtend meteen even langs de KPN winkel. Er is er eentje in de buurt gelukkig.


Ik hoop dat er bij TS in de buurt nog een kpn-winkel is. In een aantal wat kleinere plaatsen, zoals ook bij mij in de buurt, zijn ze vaak allang opgedoekt. 

Hoi @Henk2304 

Dat is ergens jammer, dat die KPN winkels verdwijnen.
Maar ik denk dat die winkels niet meer rendabel zijn, en KPN alleen maar geld kosten.
En andere klant die ik onlangs nog heb geholpen op het forum, woonde 25 kilometer vanaf de dichtstbijzijnde KPN winkel, dat doe je niet even lopend of fietsend.

We zullen het er mee moeten doen.


Dank je wel! Ik ga morgenochtend meteen even langs de KPN winkel. Er is er eentje in de buurt gelukkig.

 

Hoi @michielmichiel 

Ik heb je met veel plezier op weg mogen helpen, en de medewerker in de KPN winkel doet het laatste stukje hierin.
Fijn dat er bij jouw in de buurt een KPN winkel zit.


Ik vraag me af of een belletje naar 0800-0402 ook voldoende is? Als jij je daar kan legitimeren aan de hand van een aantal vragen, dan kunnen ze dat activatieproces ook bijvoorbeeld via e-mail sturen o.i.d. 

@Michel.uit.Arnhem Hoezo een fysieke sim-kaart? Het naar mijn idee toch niet de bedoeling dat je een fysieke simkaart aanvraagt voor die bevestigingscode waarna je overstapt op e-sim?


Hi @michielmichiel, ik zie dat @Michel.uit.Arnhem je al op eg heeft geholpen met de tip om langs een KPN winkel te gaan om hier het snelst mee geholpen te worden. Alles goed gegaan en en weer een actieve E-sim nu? 😊

Hoezo een fysieke sim-kaart? Het naar mijn idee toch niet de bedoeling dat je een fysieke simkaart aanvraagt voor die bevestigingscode waarna je overstapt op e-sim?

In deze situatie helaas wel, aangezien er al een toestel is waar de E-sim op geactiveerd is. Het switchen van het ene naar het andere toestel is normaal gesproken geen probleem, aangezien dan alle stappen daarvoor doorlopen kunnen worden. Doordat het betreffende toestel echter niet meer bediend kan worden hiervoor, zit er niks anders op dan éérst weer een fysieke simkaart koppelen aan het nummer. Een belletje naar 0800 - 0402 kan ook, dan wordt er vanuit daar een nieuwe simkaart naar het huisadres verzonden. De bezorging daarvan duurt echter een werkdag (of 2), vandaar dat wij altijd adviseren om naar een KPN winkel te gaan. Dan loop je direct weer met een werkende (E-) sim naar buiten 🙂