Skip to main content

KPN heeft het over een prijsstijging van 1,5%. Hoe kan het dan dat mijn abbo van 25 euro met 49 cent wordt verhoogd? Dat is 1,96%.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemorgen @Jorti1970! Goed om te lezen dat jij je weg naar ons forum gevonden hebt. Ik begrijp dat jouw vraag gaat over de berekening van de jaarlijkse inflatiecorrectie.

In 2021 is de inflatiecorrectie 1,5% en deze passen we toe op de originele prijs van je abonnement. Je kunt de originele prijs van je abonnement terug vinden op de maandelijkse factuur (blad 2 “Overzicht per aansluiting”. Je ziet dan het abonnement staan met een bedrag erachter: om dat bedrag gaat het. Het is het bedrag zonder aftrek van eventuele kortingen).

Laat je mij weten of dit jouw vraag beantwoord? Als je er niet uitkomt, reken ik het graag concreet uit voor jouw abonnement (als jij je klantgegevens invult in jouw Forum profiel + een seintje hier geeft, dan kijk ik er naar).


Aha, dat verklaard het verschil. Wel flauw dat de korting dan niet geïndexeerd wordt maar enkel de kosten. Maar ja zal ook wel ergens in de kleine lettertjes staan.


Gelukkig, fijn dat het nu duidelijk is! Zou mooi zijn als het ook voor de kortingen zou gelden, maar helaas! Het geldt trouwens ook niet voor de prijzen van andere bundels, bijvoorbeeld de Extra bundels of buitenland bundels of voor de prijzen voor verbruik buiten de bundel. Dat scheelt weer :wink:.