Skip to main content

Wij zijn met de familie buiten Europa op vakantie. Zie zojuist een melding van Kpn dat er op de telefoon van mijn zoon extra kosten in rekening worden gebracht. Ben gaan kijken en zie dat Kpn bijna €40,00 in rekening brengt voor 16mb. Hoezo 16mb? Hij heeft helemaal geen sms gehad over dataverbruik. Wij hebben na het landen de simkaart verwijderd. Hoe kan het dat Kpn €40,00 in rekening brengt. Ik heb navraag gedaan bij mijn zoon hij zegt niets ontvangen te hebben over extra kosten. Ik geloof hem op dit punt. Hoor graag wat er misgaat. Ik neem aan dat Kpn de €40,00 gaat crediteren. Groet.

Wat voor internet bundel heb je momenteel in gebruik bij KPN? 


Wij hebben na het landen de simkaart verwijderd. 

Dan was u al te laat denk ik. Het toestel zal misschien even contact gemaakt hebben.


Wat lastig. Maar buiten de EUROPESE UNIE vliegt het er door qua kosten inderdaad. Gelukkig is dat tegenwoordig begrensd op € 60,50.

Na het landen sim verwijderd?

En tijdens de vlucht? Als ie dan aan staat of niet op vliegtuig stand maakt je telefoon verbinding via het dure maritieme netwerk. 

Apps maken ook verbinding met internet als je niet zelf actief de telefoon gebruikt. 

Trouwens is sim verwijderen wel drastisch. Zorg dat je dat piepkleine dingetje niet kwijtraakt. 


Beste Peter,

Het zou begrensd moeten zijn op €1,00 !

€60,50 is ook diefstal. Als Kpn denkt dat dit klantvriendelijk is.Hebben ze nu een trouwe afnemer met veel producten over het randje geduwd. Zowel prive als zakelijk heb ik het een en ander " contractvrij ". Nogmaals er is geen melding vooraf gegaan. By the way. Voorafgaand aan de het opstijgen van het vliegtuig  moet je de telefoon uitzetten of vliegtuigmodus. Dit is gedaan. Indien dit niet zo is hoor ik dit ook graag. 


Beste Julian

Voor mijn zoon is dit een simpele internetbundel 1000mb in combinatie met Hussel van het gezin door de meerdere abonnementen die we hebben.

 


Van die 1 GB bundel is, buiten EU, niks van gebruikt. Dit zijn echt buiten bundel kosten. Regel van die 60,50 is overigens bij alle providers. 

Bij een andere provider was hetzelfde gebeurt. Dan was je waarschijnlijk weer boos naar kpn overgestapt....


Hoi @Rubu28zk . Dat is wel zuur maar ik vermoed inderdaad dat er verbinding is gemaakt met een heel duur netwerk.

 

Zie hier meer info : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/instellingen.htm

 

Geen onverwachte kosten, zo werkt het

Ga jij buiten de EU op vakantie? Ook dan hoef je je geen zorgen te maken voor onverwachte internetkosten.
Met onderstaande (veiligheids)maatregelen ga je goed voorbereid op weg.

Zo werkt Bescherming Internetkosten van KPN

  1. Activeer een bundel voor buiten de EU.
    Je ontvangt een sms'je als je op 50%, 75% en 100% van je bundel zit.
  2. Heel de bundel voor buiten de EU op gemaakt?
    Dan blokkeert je internet automatisch als je 100% verbruikt hebt, dat heet Bescherming Internetkosten.
    Je belt en sms’t nu voor een duurder lokaal tarief.
  3. Activeer nog een bundel voor buiten de EU om voordelig door te kunnen internetten, bellen en sms’en.
    Of sms BESCHERMING UIT naar 1266 als je verder wilt internetten en wilt betalen per MB.

Wij geven je een seintje bij € 60,50 internetkosten

Wil jij liever per MB betalen en staat je Bescherming Internetkosten uit, dan betaal je een hoger, lokaal tarief.
Zodra je € 60,50 (incl. BTW) aan kosten hebt gemaakt voor je gebruikte MB’s, blokkeert je internet automatisch.
Je krijgt zowel bij 80% als bij 100% verbruik een sms.

Wil je blijven internetten en betalen per MB? Sms dan JA naar 1330. Je betaalt nu weer per MB.



Wil je blijven internetten en betalen per MB? Sms dan JA naar 1330. Je betaalt nu weer per MB.

Deze laatste stap is gevaarlijk. Er is dan geen grens meer aan de kosten, dus pas daarmee op!!

 “The sky is the limit”.


Wauw, dat lijkt mij inderdaad schrikken. De simkaarten hadden al voor het vliegen eruit gemoeten (of mobiel op vliegtuig stand) en dan eventueel gebruik maken van wifi waar dit aanwezig is. Ook kan je vaak in het buitenland een sim kaart kopen die je via een speciaal kastje dan deelt met een eigen wifi netwerk (of stopt het in een toestel en zet wifi tethering aan. Maargoed, nu dus te laat. Waarschijnlijk inderdaad het mobiel netwerk in het vliegtuig.


Bedankt voor jullie reacties ,maar begrip is ver te zoeken. Ik vind dit pure onrecht en diefstal.Afgelopen dagen getracht om rechtstreeks in contact te komen met een medewerker van Kpn. Dit is niet mogelijk. Aangezien ik niet kan chatten of mailen direct met Kpn. ( Kpn is gestopt met chatten en mailen is onvindbaar).Bellen kan maar dan moet je in Nederland zijn. Aangezien ik nog in het buitenland ben gaat dit niet lukken. Ik word steeds verwezen om mij  probleem kenbaar te maken op het forum. Dus daar ben ik weer. Mijn zoon zegt dat hij vliegtuigmodus ingeschakeld had en dataroaming uit. Dus hoezo kosten? Ik vermeld daarbij  dat mijn vrouw en dochter ook beide Kpn niet het probleem hebben ondervonden. Dus ik hoop dat Kpn kan aantonen waar de kosten vandaan komen. Ik zal zeker beamen dat het niet heiliger en beter is bij een andere provider. Maar als een idioot weggezet te worden en in een forum je beklaag te moetendoen waar Kpn medewerkers meelezen  en niet reageren. Kunnen mij zeker toe bewegen om stappen te gaan maken.


Hallo @Rubu28zk KPN is vanuit het buitenland bereikbaar via +31612001200

 


Maar als een idioot weggezet te worden en in een forum je beklaag te moetendoen waar Kpn medewerkers meelezen  en niet reageren. Kunnen mij zeker toe bewegen om stappen te gaan maken.

@Erwin_ is een KPN medewerker. Deze heeft gereageerd in dit topic.