Skip to main content

E-Sim is gedownload. Nu staat er dat je je contactpersonen moet overzetten, specifiek dat je deze stap niet mag vergeten. Ik moet hiervoor naar ‘Instellingen’ → ‘Mobiel netwerk’ en dan mijn oude abonnement kiezen en drukken op ‘werk contacten bij’. Probleem: Ik kan helemaal niet kiezen voor een abonnement? Ik heb alles al geopend om te kijken of het ergens onder staat, maar nergens te vinden. Wat nu?!
 

Inmiddels is door de E-Sim te downloaden mijn netwerk op beide telefoons weg dus kan ik de klantenservice ook niet bellen. Lekker handig!!

Hallo @Ppascolo 

 

Je kan helemaal geen contacten op een e-sim zetten, ik denk dat ze bedoelen dat je de contacten van je oude simkaart naar je telefoon moet overzetten of ze van de ene telefoon naar de andere moet kopiëren.

Welk stappenplan is dit, ik zie dit niet bij de instructies op de KPN website:

 

Ik heb al e-sim op mijn toestel. Hoe installeer ik e-sim op mijn nieuwe toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel. Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan alleen nog een fysieke simkaart aanvragen en na activatie pas weer een e-sim profiel installeren.

Installatie op je nieuwe toestel:

  1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
  2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
  3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
  4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim is gestuurd.

Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd.


Hallo @Ppascolo ,

Ik heb mijn esim geactiveerd en dan dezelfde  melding  mbt “werk contacten bij” gekregen.
(= ‘Instellingen’ → ‘Mobiel netwerk’ en dan mijn oude abonnement kiezen en drukken op ‘werk contacten bij’.)

En heb precies hetzelfde Probleem: Ik kan helemaal niet kiezen voor een abonnement? Ik heb alles al geopend om te kijken of het ergens onder staat, maar nergens te vinden. 

KPN mederwerker kon telefonisch ook niet helpen.
Verder werkt bij mij alles en ook kan ik contacten kiezen. 
 

Ik kan dus niet tussen primair en secundair netwerk kiezen, zie allen KPN NL.
Ben jij inmiddels verder gekomen en kan jij mij laten weten, of ik er nog iets moet doen?
Dank alvast voor je hulp.