Skip to main content

Hallo,

Voor een verzekeringszaak dien ik te bewijzen dat ik 8 maanden geleden een bepaald nummer heb gebeld. Helaas, kan ik dit niet meer terugvinden in MijnKPN. Ik weet wel dat KPN dit bewaard voor Audit doeleinden. Heeft u enig idee hoe ik deze kan calls kan aanvragen?

 

Dat kan niet. Deze informatie krijgt u niet meer van KPN. Voor politie en justitie heeft KPN deze info misschien nog beschikbaar. Dat weet ik niet. Maar voor klanten is dit niet meer op te vragen. 

U heeft niet de gewoonte om gewoon elke maand de facturen netjes te verzamelen en uw eigen boekhouding compleet te houden?


KPN volgt de privacyregels AVG en verwijdert deze informatie in de facturen daarom na 6 maanden. Hierna is deze informatie voor klanten niet meer opvraagbaar. Download deze facturen daarom tijdig, dan heb je deze informatie altijd beschikbaar.


Dank voor jullie antwoorden.

Dat noemen we voortschrijnend inzicht dat de belgeschiedenis 6 maanden beschikbaar worden gesteld voor consumenten door KPN.

Het is niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van willen. Call Detail Records worden voor een aantal jaar bewaard, en dat is niet alleen voor de autoriteiten, maar ook voor due dilligence.

De AVG heeft geen specifieke periode van bijv. X aantal maanden, maar de noodzakelijkheid van de lengte van de termijn is leidend. M.a.w. als de noodzaak er is, dan mag de termijn zo lang zijn als nodig is. In dit geval is het voor mij wel noodzakelijk om de details te hebben.

 


U kunt hier een heel verhaal van maken. Maar dat is nutteloos. KPN gaat u die gegevens niet meer leveren.


Ik doe aan waarheidsvinding, een beetje simpel omdat als nutteloos te bestempelen. Dit forum dient natuurlijk wel te worden voorzien van accurate/complete informatie! ;)


Het is wat het is. Een KPN medewerker zal hier ook nog reageren en het (ongetwijfeld) bevestigen. Houd rekening met een reactietijd van een aantal dagen, het is druk op het forum.


Hallo @JwZ heb je de facturen dan niet zelf gedownloaded, opgeslagen en eventueel uitgeprint?

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je administratie en je kunt het KPN dus niet verwijten dat jij je papierwerk niet op orde hebt.

 


Als je de mail nog hebt van toen…. Daar zit als bijlage de PDF bij met het overzicht van de gebelde nummers. Ik neem tenminste aan dat het hier om je mobiele nummer gaat. Ik bewaar die mail altijd. Gaat consequent naar de map “KPN facturen”.

De factuur voor de vaste diensten download ik hier. Daar heb je nota bene 6 maanden voor na de mail-aankondiging.

De gebelde nummers bewaart kpn 6 maanden. Zelfs een gerechtelijke oproep kan daar niks aan veranderen.


Dank voor de antwoorden

@JanD Ik verwijt niets of niemand, ben alleen op zoek naar iemand die mij wil helpen.

@PeterG De mails met als bijlage de complete factuur ontvang ik niet meer sinds 08-2021, sindsdien ontvang ik een mail met een link naar MijnKPN. Met daarbij mijn veronderstelling, dat de facturen dus niet na 6 maanden opnieuw worden gegenereerd zonder de belgeschiedenis.


Gewoon bellen en factuur van toen opnieuw op vragen,  heel simpel.  Daar staan alle gebelde nummers op. 


Gewoon bellen en factuur van toen opnieuw op vragen,  heel simpel.  Daar staan alle gebelde nummers op. 

Fout antwoord, de beldetails zijn na 6 maanden niet meer beschikbaar.

 


…... Met daarbij mijn veronderstelling, dat de facturen dus niet na 6 maanden opnieuw worden gegenereerd zonder de belgeschiedenis.

Een beetje achtergrondinformatie, wat ik gehoord heb van een moderator. Er worden iedere maand twee facturen (PDF’s) gegenereerd. Eén met belgegevens en één zonder. De eerste 6 maanden zie je de eerste versie. Dan wordt die gewist en komt de tweede versie zonder belgegevens in beeld.


Nou, hoe dan ook… De 'discussie' in dit topic hoeft niet zo lang te zijn:

Hoe kan ik de belgeschiedenis van 8 maanden geleden opvragen?

Nee, dit is niet mogelijk. Deze zijn na 6 maanden niet meer beschikbaar. Ook niet via gerechtelijk bevel of zo.


Wat stom, de poltie of een ander rechtspersoon zou het wel moeten kunnen opvragen.  Er moet een afdeling hiervoor zijn bij kpn, ik dacht ergens in Amersfoort. 


Wat stom, de poltie of een ander rechtspersoon zou het wel moeten kunnen opvragen.  Er moet een afdeling hiervoor zijn bij kpn, ik dacht ergens in Amersfoort. 

Inderdaad, justitie kan wegens gegronde redenen van alles opvragen tot op zekere hoogte. maar wij als consumenten dus niet.

En wat ik al eerder schreef in een reactie, gewoon maandelijks je eigen facturen downloaden, opslaan en eventueel printen, heb je nooit ‘gezeur’ achteraf. @kevster 


Hoi @JwZ, welkom bij ons op het forum. Wat de anderen al aangeven klopt inderdaad. De factuur met specificatie wordt maximaal 6 maanden bewaard. Langer mogen we niet doen van de AVG (privacy) wetgeving. Wij hebben daardoor geen mogelijkheid om een specificatie van 8 maanden geleden op te sturen.