Skip to main content

Regelmatig krijg ik SMS berichten over storingen in het mobiele netwerk van KPN en vaak ook dat ze weer opgelost zijn. 

Fijn maar mijn mobiele abonnement loopt bij een concurrent. Deze meldingen wil ik dan ook niet meer krijgen, hoe kan ik die uitzetten?

 

Goedenavond @WJ Motormuis en welkom hier op ons forum :)

Mijn eerste advies zou zijn om dit eens bij je huidige provider aan te kaarten! Niet om het af te schuiven maar als je geen abonnement bij ons hebt, kan ik vanaf hier niks inzien of actie ondernemen. Kan het zijn dat je bij een provider zit die gebruik maakt van het mobiele netwerk van KPN? Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom je deze berichten ontvangt. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de afzender van deze berichten te blokkeren in je toestel, dan zou je ze ook niet meer moeten ontvangen!


JanZ_,

 

Dank voor je antwoord, Helaas gebruikt mijn provider een ander platform (niet die van KPN) en die kan helaas niets hiermee doen aangezien het er op lijkt dat het KPN is die het bericht verstuurd.

Overigens, is het voor een of ander onverlaat mogelijk om SPAM te verzenden via de shortcode van KPN of is dat goed beveiligd? Als dit blijkt niet goed beveiligd te zijn dan hebben we een groter probleem en zal ik idd contact opnemen met mijn provider. Trouwens, dan is het voor KPN ook wel handig om dat te weten en daar achterheen te gaan.

 

Als het bericht daadwerkelijk wel van KPN afkomt dan is KPN wat mij betreft DE partij die dit zou moeten kunnen oplossen: zij versturen een bericht naar een telefoonnummer die dat niet wil hebben. En dan zou er een op-out mogelijk moeten zijn. 

Ik heb dit nummer nog niet zo heel lang, de vorige abonnementhouder zal het nummer wel opgegeven hebben voor deze dienst en bij het opzeggen (of laten verlopen) van het mobiele abonnement dit niet afgemeld hebben (reden overlijden?).

Blokkeren van de afzender KPN sluit meteen andere SMS diensten van KPN uit en is wat mij betreft de minst fraaie oplossing behalve als het blijkt toch SPAM te zijn….

 

 


Hallo @WJ Motormuis officiële berichten van KPN hebben altijd als afzender @kpn.com, iedere andere extensie is NIET van KPN.

 


Het gaat hier om sms berichten @JanD, niet om e-mails 😉 In ieder geval is dat wat ik hier uithaal!

 

@WJ Motormuis , wat jij zegt kan heel goed kloppen hoor, als iemand anders dit nummer eerst had kan het zo zijn dat diegene zich ooit voor zoiets heeft aangemeld. In dat geval gaan we links - of rechtsom wel een oplossing vinden. Kun je hier een afbeelding van zo'n berichtje plaatsen?


Hallo @WJ Motormuis officiële berichten van KPN hebben altijd als afzender @kpn.com, iedere andere extensie is NIET van KPN.

 

Op het vlak van mails klopt dit helemaal :) 


@JanZ_  Hieronder de bedoelde berichten

 

 


Top, dankjewel @WJ Motormuis.

Ik ga voor je kijken wat ik hiermee kan en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug!


@JanZ_ 

Fijn! 

 

 

 


Alvast dank!

In de tussentijd kwam ik ook dit handige linkje nog tegen; kun je alvast eens kijken of je hier wat aan hebt of mee kunt?


@JanZ_ 

In de categorie: "je weet nooit hoe een koe een haas vangt” heb ik mijn communicatie voorkeuren voor mijn mobiele nummer opgegeven: geen communicatie via SMS.

Wel ben ik bang dat de dienst storingsmeldingen hier los van staat…...


@JanZ_

In de categorie: "je weet nooit hoe een koe een haas vangt” heb ik mijn communicatie voorkeuren voor mijn mobiele nummer opgegeven: geen communicatie via SMS.

Wel ben ik bang dat de dienst storingsmeldingen hier los van staat…...

Hoi @WJ Motormuis , heb je sindsdien nog berichten van deze aard ontvangen? Ik ben wel even benieuwd! 


Nee, sindsdien nog geen berichten gekregen, so far so good!


Nee, sindsdien nog geen berichten gekregen, so far so good!

Goed om te horen, dan lijkt het zo goed te gaan @WJ Motormuis :)

Mocht je toch weer van dit soort sms'jes ontvangen, laat me dit dan wel even weten zodat ik in dat geval op zoek kan gaan naar een andere oplossing, al verwacht ik niet dat het nog nodig zal zijn!