Skip to main content

Ik zou graag kids Sim omzetten naar Sim only

Én mobielcontract op naam van m’n dochter zetten.

hoe regel ik dat?

Hallo @Koen14 het gemakkelijkste kan dat in de lokale KPN winkel, wel je dochter, indien meerderjarig, even meenemen plus de nodige ID's, maar dat laatste is eigenlijk een overbodige opmerking, want je behoort altijd een geldig ID bij je te hebben.

 


Ik hoopte dat natuurlijk per direct online te regelen, nu ze met een  vriendinnetje mee nr Italië is…….en niet online komt….

 

klopt t dat ze daar met kids Sim niet op 4g online kan?


Hoi, @Koen14 . Ik lees hier wel vaker dat Kids Sim het in de E.U. niet (goed) doet. Heeft ze wel 2G verbinding?

Voor het op naam zetten dient je dochter er inderdaad persoonlijk bij te zijn. Contractovername gaat het best in een winkel. Hoeft niet per sé een '’kpn'’ winkel te zijn. Andere telefoonwinkels werken samen met kpn. Bv Optie#1, BCC, Mediamarkt e.d.

Kijk ook even op http://kpn.com/contractovername .


Ook geen 2 G…. Tis een beetje jammer voor haar zo….


Kan t aan netwerk Sardinie liggen?


Zit de Kids sim in een wat oudere telefoon? Nav van dit. Niet geschoten…

Hoe oud is je dochter eigenlijk? Kids sim zou ik vanaf 13 jaar niet meer doen; veel te beperkt voor middelbare scholieren nmm.

Bv alleen bellen naar NL nummers;

div zaken als Spotify geblokkeerd.

Slechts bundel van 1 GB; geen extra bundels aan te schaffen. Wel kun je van jouw naar haar GB overboeken ('’delen'’).

Aanzetten extra opties niet beschikbaar

0900 nummers geblokkeerd (alg. politienummer, alg. brandweernummer, ziekenhuizen, sommige huisartsen, ...)

KOEN heeft gereageerd in ANDER topic: KLIK.


Oud….iPhone X refurbished …1jr….is dat oud?

Zelf onbeperkt genomen icm 2 goedkopere sim only wv 1 kids voor dochters om zo veel gig te kunnen delen.

niet heel erg netjes als kids Sim standaard idd lagere /andere ontvangst kwaliteit zou zijn …


en ja ….van plan zsm naar eigen Sim …eigen verantwoordelijkheid…over te zetten, maar dat zou niet vanwege kwaliteit bereik moeten zijn…

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


wv 1 kids voor dochters om zo veel gig te kunnen delen.

Had je nmm mening beter een 'gewoon’ 0 GB / onbeperkt bellen/sms of 3 GB / onbeperkt bellen/sms kunnen nemen. Veel praktischer van af 13 jaar natuurlijk.
En niet al die bovengenoemde beperkingen. Zoals alleen NL nrs kunnen bellen.


Hee, @Koen14 .

Hoe kom je nou hier terecht. We waren elders bezig….

 


Geen idee…vast iets raars gedaan…

oja …deze chat zat als bijlage in een eerder antwoord op mijn vraag… heb ik vast daar lekker verder getyped

 


Dank voor je reactie…ben bang dat t moet wachten tot na haar vakantie….


Een contractovername is zoals gezegd het snelste per direct geregeld in een KPN winkel. Het kan ook online geregeld worden via het daarvoor bestemde online formulier: Contract KPN mobiel overnemen 
Dus mocht je geen trek hebben in een bezoekje aan een winkel, online is een optie. 


Thx

Er moet maar 1 nummer over…de kids sim…. Niet ook  mijn eigen nummer…

inclusief omzetten naar gewoon sim only

Kan dat samen ….online?

wat is de volgorde?

Of 2 in 1 handeling ?

 


Je vult dan gewoon het formulier in om 1 nummer over te zetten op een andere naam/nieuwe contractant. Daarvoor dient dan de Kids Sim aangepast te worden naar een ander abonnement. 

*Bericht aangepast n.a.v. onderstaande post van PeterG


Het lijkt mij toch dat Kids Sim éérst naar een 'gewoon’ sim only abonnement omgezet moet worden. Dit kan je gewoon nu al doen. Het blijft dan wel nog op je naam. Dat kan je dochter als dusdanig ook blijven gebruiken. Dan is het sim only. Op jouw naam en ten laste van jouw rekening.

Want als het naar een andere contractant gaat kan Kids Sim niet, want voorwaarde is dat er op het zelfde klantnummer ook minimaal een sim only abonnement is. Dat is niet het geval als je het eerst ‘als kids sim’ overzet.

Het snelst is toch echt in een winkel. Via online ben je voor die 2 handelingen langer bezig. Winkel is 10 minuutjes. Beide personen dienen dan wel in persoon aanwezig te zijn.

CC: @Jeroen_dB@Koen14 


Je hebt gelijk @PeterG, een Kids Sim dient aangepast te worden naar een ander abonnement. 


Thx all

Was gezellig op de app…. Wordt dus toch bezoekje aan de winkel….

De techniek staat voor niets 😅