Skip to main content

Ik heb een brief gekregen voor het vervangen van mijn SIM kaart aangezien 2G uit de lucht gaat. Deze sim zit in een alarm systeem dus de online hulp vervangjesimkaart kan ik niet gebruiken omdat daar een sms verstuurd wordt naar het nummer om te controleren of het toestel compatible en ongetwijfeld ter verificatie van de contractant. Mijn alarmsysteem ontvangt geen SMS en ik heb geen toestel waar ik deze SIM in kan doen voor het ontvangen van de SMS. Iemand aan de lijn krijgen om dit uit te leggen kan niet meer dus maar via dit forum:

Ik wil dus een vervangende SIM en mijn alarmsysteem is 4/ 5G compatible. Hoe kan ik dit regelen? 

Hallo @Ronald_E ,

Het handigste is dan om naar een KPN-winkel te gaan. Neem de brief mee en jouw ID-bewijs.. Dan krijg je het kaartje daar gelijk mee. 


2G stopt pas na 30 november 2025.

Er is wel een wijziging in, waardoor simkaarten van 2015 en ouder na 31 december niet meer werken. 

Je hebt dan nu nog zo'n oude sim dat die 4G niet ondersteunt. 

Met de nieuwe is dat wel het geval. Aangezien je systeem ook met 4G werkt zal dat met de nieuwe simkaart waarschijnlijk ook gebeuren. 

5G wordt met prepaid niet ondersteund. 


Dank voor het antwoorden. Ik had gehoopt dit op afstand te kunnen regelen. Helaas.Â