Skip to main content

Geachte,

In april, mei en juni ga ik weer met de camper op pad door Europa. Dat ik mn gewone mobiel abonnement  voor mn telefoon kan gebruiken snap ik, maar wat nu als ik graag internet wil houden/hebben op mijn tablet gedurende deze periode?

Met vriendelijke groet,

D.Schild

06*******

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Geachte,

In april, mei en juni ga ik weer met de camper op pad door Europa. Dat ik mijn gewone mobiel abonnement  voor mijn telefoon kan gebruiken snap ik, maar wat nu als ik graag internet wil houden/hebben op mijn tablet gedurende deze periode?

Met vriendelijke groet,

  1. Schild

06*******

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Als je in de EU landen blijft, kan je gewoon van je pakket gebruik maken.

Kost niets extra's.

Wel moet je roaming aanzetten. 

Zie ook hier.


Hallo @lizdavid voor jouw tablet kan je een mobiele hotspot inrichten op de telefoon. Dan verzorgt jouw telefoon een eigen WiFi netwerkje waar je tablet op kan werken. Pas wel op met het verbruik, je tablet houdt geen rekening met beperking van het datagebruik...


Dank voor de reacties! Heb maar 2000 MB . Kan ook Unlimited nemen voor 25 euro p.mnd begrijp ik.


Als je ook KPN internet thuis hebt kan je inderdaad aanspraak maken op extra (hussel) korting op je mobiel abonnement. Met het Unlimited abonnement krijg je in de EU 25 GB data per maand.

bron: Unlimited Data: Altijd onbeperkt internetten | KPN


Hallo @lizdavid als je tablet ook een simkaart kan hebben, kun je het beste daarvoor een data-sim-abo nemen, met een 097 nummer.

Als de tablet alleen maar via wifi kan, kun je van de lokale (gratis) wifi gebruik maken of je mobiel als hotspot instellen voor de wifi.

 


Nogmaals hartelijk dank voor alle reacties, ik ben er wel uit!


Hoi @lizdavid, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al goed geholpen heeft!
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat je vanaf een unlimited abonnement ook nog 50GB per maand kunt delen met je andere abonnementen zoals een internet-only abonnement (die ook een maandelijks opzegbare variant hebben).

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!