Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik instellen dat ik via iDeal kan betalen?

• June 3, 2026
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Hoe kan ik via ideal betalen, dit lijkt niet te werken in de app

Ā 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Is het nog gelukt ​@CR123?

Er was een storing waardoor dit niet werkte. Deze is opgelost en inmiddels zou het weer moeten werken.Ā 
Hiervoor is wel de laatsteĀ update nodig van de MijnKPN app versieĀ versie 6.41.2

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Wat bedoel je ​@CR123Ā , je maandelijkse abonnement?

Dat kan niet per Ideal/Wero, allƩƩn maar per automatische incasso.

Als een incasso een keer niet lukt, krijg je vanzelf een mail met daarin een Ideal/Wero link om de achterstallige factuur alsnog te betalen.

Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@CR123Ā 

Alleen bij een achterstand van het betalen van een openstaand factuur, omdat er onvoldoende saldo op je rekening stond, krijg je de de optie betalen via iDEAL binnen de Mijn KPN app.
Maar in eerste instantie, zal het via een automatisch incasso plaats vinden, zoals ​@JanDĀ al beschreef in zijn reactie aan jouw.

Bij een achterstand van betalen krijg je ook een herinnering per mail, met daarin een link naar kan.com/betaal en een inlogcode.
Via die weg kun je ook betalen via iDEAL.

En zodra je deze mail hebt ontvangen, kun je dus ook per iDEAL betalen via de Mijn KPN app.
Open de factuur met een rood krijg ervoor, en onderaan krijg je dan de mogelijkheid om te betalen via iDEAL.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@CR123, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan. Kom je er uit zo? We hebben er ook wat handige artikelen over geschreven:

Ā 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2026

Is het nog gelukt ​@CR123?

Er was een storing waardoor dit niet werkte. Deze is opgelost en inmiddels zou het weer moeten werken.Ā 
Hiervoor is wel de laatsteĀ update nodig van de MijnKPN app versieĀ versie 6.41.2