Skip to main content

Hoi, ik moet met spoed mijn 06 nummer veranderen maar kan niet bellen. 

Ik zit op het moment in een onveilige situatie waardoor ik niet kan bellen en heb op alle mogelijke manieren geprobeerd contact met kpn op te nemen.

Het heeft echt spoed, hoop snel wat terug te horen.

Mvg ilse

Hoi @Ilse v eijk 
Via Facebook of X kan het ook, het forum is niet de snelste manier, het is erg druk en een KPN-medewerker kan wel eens 4 a 5 dagen duren eer die kan reageren.

Wil je er op wachten vul dan je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Waarom kan je niet bellen?

Je mobiele nummer kan alleen via klantenservice op 0800-0402 gewijzigd worden omdat je jezelf moet kunnen identificeren.

Zo'n wijziging gaat dan direct in en kan niet teruggedraaid worden.

Het wijzigen van jouw telefoonnummer heeft ook invloed op alle tweewegverificatieprocedures via sms. (Denk hierbij bijvoorbeeld aan DigiD.) Deze zullen niet meer werken omdat je het smsje niet meer zult ontvangen. 


Wat vervelend.

Er zijn maar 2 manieren waarop het kan: telefonisch via je huidige nummer. En in een kpn winkel http://kpn.com/winkel . Zoals wjb al noemt ivm identificatie. Want een nummerwijziging heeft dus best gevolgen.

Tip: blokkeer in je telefoon de nummers van de ongewenste bellers. En doe aangifte.

Sterkte.


Hallo @Ilse v eijk, Zoals andere forumleden al hebben aangegeven: Via het forum het 06-nummer wijzigen gaat niet. Daarvoor is een vorm van verificatie nodig die men bij de klantenservice of in de KPN winkel kan uitvoeren. 

Ik hoop gezien de situatie dat het inmiddels wel is gelukt om jouw nummer te wijzigen.