Skip to main content

Ik heb vrijdagnacht mijn oude telefoon (Samsung Galaxy S21 5G) laten vallen en leek niks aan de hand. Na paar uur kreeg ik een soort van “lichtflitsen” vanuit de telefoon en sindsdien is het beeld extreem donker (wanneer ik tel aan doe) en binnen paar seconden krijg ik groen scherm met zwarte vlekken.

 

Nu heb ik gister mijn contract verlengt met een nieuw toestel (Samsung Galaxy S23 5G) en deze heb ik vandaag ontvangen. Nu wil ik graag mijn E-sim overzetten van oude naar nieuwe telefoon. Echter kan ik niks aanvragen en/ of lezen op mijn oude telefoon, dus ook de code ter verificatie niet en dit is nodig om alles van oude telefoon naar nieuwe telefoon om te zetten. Hoe dit op te lossen?

 

 

 

Hallo @Vosz287 

 

Als je oude toestel nog Sms'jes kan ontvangen, internet verbinding heeft en je hebt een Samsung account ingesteld dan zou je kunnen proberen om via SmartThings Find (voorheen Vind mijn mobiel) die SMS uit te lezen, zie deze pagina van Samsung: https://www.samsung.com/nl/apps/smartthings-find/

 

Lukt dat niet dan kan ‘overzetten’ alleen door eerst weer een normale simkaart aan te vragen via de klantenservice op 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 t/m 18:00 en za 08:00 t/m 17:00) of door langs te gaan bij een KPN winkel, via de winkel is het snelst, je krijg gelijk een werkende simkaart mee.

Zie ook:

 

Als je de simkaart in je nieuwe toestel geplaatst hebt kan je hem daarna via de KPN app omzetten naar een esim.

Zie deze link https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm bij Sim wisselen.


Hier hetzelfde probleem. Oude telefoon met e-sim kapot, nieuwe telefoon is niet zelf te activeren. 

Het hele idee van E-sim is dat je geen fysieke kaart meer nodig hebt. Lijkt me dan ook niet zo moeilijk om achter de schermen een IMEI aan te passen van ene telefoon naar de andere. Laten we hopen dat dit in de toekomst wat makkelijker kan. 

Nu inderdaad nieuwe simkaart moeten bestellen en dan zelf maar weer de activatie doen op de nieuwe telefoon.