Skip to main content

Bellen lukt niet want telefoon is geblokkeerd. Kan niet aan mijn sim kaart komen (Samsung A 53)

Wat nu

Hi @JackD! Dat is een vervelend probleem.

Bedoel je dat je je pukcode nodig hebt? In dat geval kan je het best (met een ander toestel) bellen naar 0800-0402.

Als het om je toestel zelf gaat kan je deze stappen van Samsung volgen. 

Door de werkwijze van het forum kan ik helaas je pukcode hier niet doorgeven. Laat je weten of het via de klantenservice is gelukt?


Hey Bram, heb geen andere mogelijkheid om een nummer te bellen . Ga de stappen van Samsung proberen

 


Daar word ik niet veel wijzer van eerlijk gezegd. Als ik de pukcode heb dan ben ik natuurlijk gered.

Die code is me ook niet bekend. Heb ik nog nooit aan mijn fiets gehad sinds 1996 !!!


Hallo @JackD 

Als je drie keer de sim pincode verkeerd invoert, dan wordt de simkaart automatisch geblokkeerd. Dan heb je de pukcode nodig om de simkaart te deblokkeren en een nieuwe pincode aan te maken.

De pukcode vind je in MijnKPN. Als dat niet lukt kan je ook een formulier op de KPN website invullen. Dat formulier vind je (klik hier). Via het invullen van wat persoonlijke gegevens, 06-nummer en simkaartnummer krijg je dan de pukcode.

 

bron:  https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode.htm


Ga morgen wel naar de KPN-winkel en als men mij daar niet kan helpen dan rest mij niks anders dan over te stappen naar een andere provider.

Hele slechte service die wordt geboden want ben niks wijzer geworden, En dat na al die jaren. Vind het heel erg triest. Sorry !!!


De puk code hoort u gewoon zelf te hebben. Dat u uw papieren niet goed bewaard kan KPN ook niets aan doen.

Heeft u dit al een keer geprobeerd? 

https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode.htm

Bij mij werkt dat prima, ik zie hem zo staan. Wel tegen een donker gestreepte achtergrond, waardoor die moeilijk leesbaar is, maar hij staat er wel.

Het zijn 11 tekens. Hoort dat? En het lijkt wel alsof er een X in staat. Moeten het niet alleen cijfers zijn?


@JackD Hoe bedoel je “slechte service” 😫 ?

In korte tijd heb je al een reactie gehad van een KPN medewerker ( @Bram_ ) en ook forumleden (klanten, net als jij). Op basis van de beperkte informatie heb je al meerdere suggesties gehad.

Bedenk wel: wij weten alleen wat jij ons vertelt, we zien niets als jij het niet vertelt.

Als onze pogingen niet helpen, dan is een bezoek aan de KPN winkel de beste keuze. Dan kan er wel meegekeken worden.


Hoi @Nick83 , klik nog een keer op dat schuin gestreepte blokje. Dan verdwijnt dat en pas dan zie je de 8 cijfers van de pukcode. Dat is om ongewenst meekijken te voorkomen.


Ok @RBxx nu zie ik hem 👍


@JackD Kan je misschien wat meer vertellen over de blokkade? Wat heb je precies gedaan? Wat gebeurt er precies? Wat zie je precies?

We hebben het nu over een PUK code, is dat ook je daadwerkelijke probleem?

En mocht de PUK code niet meer aanwezig zijn, dan zal KPN vast niet moeilijk doen voor een nieuwe simkaart, lijkt mij.

Zie ook dit topic:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/kpn-pukcode-kwijt-waar-kan-ik-deze-opvragen-398898