Skip to main content

Bij het afsluiten van een Unlimited data abonnement in de KPN winkel is mij uitgelegd dat ik zelf het abonnement kon opzeggen of tijdelijk kon stop zetten. Omdat wij dit alleen maar tijdens de vakantie nodig hebben leek me dit ideaal, maar helaas kun je het niet tijdelijk stop zetten maar op de KPN site staat ook nergens hoe we het helemaal kunnen opzeggen.
Nu wordt er elke maand onnodig veel geld afgeschreven en dat is zonde dus we willen hier van af.
Omdat jullie telefonisch totaal niet bereikbaar zijn, (zoveel klachten?) en de KPN winkel geen optie is (vervoer) en slechte voorlichting probeer ik hier te vragen of er ergens een pagina is op de KPN site waar ik zelf het abonnement kan stop zetten.
Met vriendelijke groet,
Claire

Hallo @Claire25 

 

Het is dan hopelijk wel een maandelijks opzegbaar abonnement?

Anders zou je het abonnement ook kunnen terugzetten naar 0GB data, dan kost het je € 15 per maand zonder eventuele korting of € 12,50 met husselkorting.

Wil je toch opzeggen, het snelst gaat dat via de klantenservice 0800-0402 (op sommige tijden krijg je wel redelijk snel contact) maar je kan ook online opzeggen: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm


Je kan bij KPN gewoon een abonnement nemen voor minimaal 1 maand. Die is dus na een maand opzegbaar.

Maar als je het afgesloten hebt voor minimaal 1 jaar of zelfs voor minimaal 2 jaar dan zit je er die periode wel aan vast.

Het abonnement voor de periode na 1 maand opzegbaar is wel het duurst.

Voortijdig opzeggen is niet handig. Dan dien je in 1 x de resterende maanden te betalen.

Ik zou unlimited (nu) i.i.g. terugzetten naar 3 GB (per maand) of 0 GB. Dat scheelt resp. al 15,00 danwel 17,50 per maand. Als je dan ook de belbundel naar 150 terugzet nog eens 1 euro.

En alleen maar tijdens vakantie? Gebruik je die dure vaste telefoon de rest van de tijd dan? Met mobiel bellen naar álle vaste en mobiele E.U. (en ook dus NL) nummers is veel goedkoper. Namelijk binnen de bundel, standaard 150 minuten per maand, 0 euro.

In de maand voorafgaand aan die waarin je op vakantie gaat dan weer naar Unlimited (dat is inclusief onbeperkt bellen/sms). De wijziging gaat dan in met de volgende, en dus bedoelde, factuurmaand.


We hebben dit abonnement alleen genomen voor internet tijdens vakantie wanneer er geen goed internet zou zijn op de camping. Toen we voor advies naar de KPN winkel gingen raden ze ons een Mifi te kopen en een abonnement op Onbeperkt Unlitmited data te nemen wat na een maand weer opzegbaar zou zijn en we konden dit dan zelf na die maand aan en uit zetten. het ging al niet goed in de winkel want het meisje wat ons hielp had iets verkeerd gedaan en moesten we terug wat lastig is voor ons, we zijn zijn de jongste niet meer. Maar de daarna werkte het prima.
Aangezien we steeds goed internet hebben gehad op de diverse campings hebben we maar weinig gebruik gemaakt van dit abonnement en willen er nu helemaal vanaf.
Telefonisch is het echt een ramp om er doorheen te komen bij KPN, morgen maar weer opnieuw proberen...


 


@Claire25 heeft u verder geen mobiel abonnement? Als u dit abonnement stopzet heeft u verder niets meer?


We hebben dit abonnement alleen genomen voor internet tijdens vakantie wanneer er geen goed internet zou zijn op de camping. Toen we voor advies naar de KPN winkel gingen raden ze ons een Mifi te kopen en een abonnement op Onbeperkt Unlitmited data te nemen wat na een maand weer opzegbaar zou zijn en we konden dit dan zelf na die maand aan en uit zetten. het ging al niet goed in de winkel want het meisje wat ons hielp had iets verkeerd gedaan en moesten we terug wat lastig is voor ons, we zijn zijn de jongste niet meer. Maar de daarna werkte het prima.
Aangezien we steeds goed internet hebben gehad op de diverse campings hebben we maar weinig gebruik gemaakt van dit abonnement en willen er nu helemaal vanaf.
Telefonisch is het echt een ramp om er doorheen te komen bij KPN, morgen maar weer opnieuw proberen...


 

Via deze link kunt u uw abonnement opzeggen: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm
 

 


Allemaal bedankt, het opzeggen is per 1-12-2022 via de link gelukt, dat hoop ik tenminste want ze gaan me nog bellen.
Â