Skip to main content

hoe kan ik nood oproep verwijderen

Kan je je vraag wat duidelijker stellen?


Als je nog niet de pincode van de simkaart hebt ingetoetst staat er vaak "alleen nood oproepen". 

Kun je wel gewoon bellen naar anderen?


Ik heb dezelfde vraag. Ik heb te vaak last van broekzaktelefoontje naar 112. 

Het enige dat ik op internet kan vinden is dat ik een app kan installeren die het vergrendelscherm vervangt, maar zo'n app verplicht je om je beveiliging uit te zetten waardoor ik ook niet meer mobiel kan betalen.


Wat voor toestel heb je? Hoe gebeurt het? En heb je een snelkeuze naar 1-1-2 of iets dergelijks?


Hoesje kopen, zo'n flip cover. Dan heb je geen broekzakgesprekken meer.

 


Die heb ok ook! Ideaal! 

Ik drukte pas geleden op mijn Samsung Galaxy S20, de power-knop aan de zijkant veelvuldig in, met als gevolg dat er ook een 'emergency-modus' werd geactiveerd: sirene, countdown van 15 seconden tot aan het automatisch bellen naar 1-1-2. 

Gelukkig kon ik dit snel uit-swypen. 


@AriënC dat kun je softwarematig uitzetten. Mijn probleem heb ik nog niet kunnen uitzetten.

Ik heb een samsung a52s.

Van dat hoesje weet ik van, maar ik heb juist geen flap aan de voorkant om makkelijker mijn telefoon te gebruiken.


De vraag is: Hoe belt hij 1-1-2? Gebeurt er nog iets vooraf? Een waarschuwingssignaal?


  1. Ga naar Instellingen.
  2. Tik op Veiligheid en noodgevallen.
  3. Kies SOS.
  4. Zet SOS gebruiken uit.

Nee je moet toevallig(in je broekzak dus) de juiste dingen hebben aangeraakt. Ik denk alles bij elkaar 3x op de juiste dingen klikken.


Voor Samsung Galaxy A52s 5G

stap 1 t/m 3 link
 


@Paul.K SOS bedoel ik niet. Emergency call bedoel ik. Dat is een button op je vergrendelscherm.


Dan haal je die toch weg?


Met een gum of zo?🤣


Ik heb die button niet, dus die heb je zelf op een manier daar geplaatst. Check je widgets en/of je app eens.


Ik gebruik Nova launcher maar als ik die uitzet en normale interface gebruik dan heb ik nog steeds die noodoproep. Ook bij uiterlijk vergrendelscherm kan ik het niet aan of uitzetten.


Maak eens een screenshot van die widget?


Lukt niet. Pas als telefoon ontgrendeld is. En het is geen widget. Maar dit zijn de stappen die ik maak;

-eerst druk ik op aan/uit knop telefoon

-dan zie ik dus de tijd en eventueel wat meldingen en onderaan een regel met 'vegen voor ontgrendelen'. Ik veeg dus daarna.

-nu zie ik mijn beveiliging: ontgrendelpatroon tekenen. Daaronder staat een knop 'noodoproep' en die wordt dus af en toe in mijn broekzak ingedrukt.

 


Dan raad ik toch een flipcover aan.


Hoe schakel ik de alarmmodus uit?

 

Om de alarmmodus uit te schakelen, klik je rechts bovenin op de menuknop (net onder de klok). Klik vervolgens op ‘Alarmstand uitschakelen’. 

wat-is-de-alarmstand-en-hoe-schakel-ik-deze-in-op-mijn-mobiele-apparaat

wat-is-de-alarmstand-en-hoe-schakel-ik-deze-in-op-mijn-mobiele-apparaat


Dan raad ik toch een flipcover aan.

Dat sowieso als je een telefoon in een broekzak doet.

Mocht het bellen naar 1-1-2 vaker voor komen kan je nog wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan, een proces verbaal wordt steeds vaker uitgeschreven bij misbruik (of het nu bewust of onbewust is). Van die bekeuringen kan je heel veel van die flipcovers kopen 🤣


@Paul.K Dit is een ander probleem