Skip to main content

Ik heb een overstap naar KPN met nummerbehoud aangevraagd. Alleen om het nummerbehoud te regelen moet ik een SMS sturen. Nu ben ik momenteel op vakantie en ben ik ook de SIM kwijtgeraakt. Hoe regel ik alsnog het nummerbehoud? Contact met KPN is vanuit het buitenland trouwens een hel. Waarom niet gewoon contact via chat met een medewerker,  of via e-mail mogelijk?

Hoi @Gilmara 

Welkom op het forum van KPN.

In jouw situatie kun je dat alleen nog telefonisch regelen.
Want ik begrijp uit je bericht, dat je een mobiel abonnement bij KPN hebt aangevraagd, maar de simkaart bent kwijtgeraakt, waardoor je het sms bericht niet méér kunt verzenden.

Bel met een andere (mobiele) telefoon van een reisgenoot, familielid of vanuit het hotel (mits mogelijk uiteraard) naar het volgende telefoonnummer van KPN:

  • Vanaf een mobiel: +31612001200 (*)
  • Vanaf een vaste telefoon: 0031-612001200 (**)

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Nummerbehoud en je wordt doorverbonden met een medewerker.
Deze kan dan samen met jouw nummerbehoud in gang gaan zetten.

KPN is helaas niet meer bereikbaar via een live chat of per e-mail!
En nummerbehoud kan helaas ook niet via het forum geregeld voor je worden.


(**)Voor bellen vanuit het buitenland, kunnen er kosten zijn voor het bellen naar de klantenservice in Nederland.
(*)Binnen de EU gaan deze belminuten vanuit de bel-bundel van het desbetreffende mobiele abonnement.
Buiten de EU worden deze belkosten apart in rekening gebracht.

 


Dank @Michel.uit.Arnhem  Helaas verder niet opgelost door KPN, blijkbaar te lastig voor de 1e lijn.


Als jij jouw huidige klantnummer doorgeeft aan de klantenservice, dan kan nummerbehoud "gewoon" geregeld worden @Gilmara. Mijn advies is dus om toch nogmaals een telefoontje te plegen via 0800-0402. 


@Jeroen van KPN volgens een eerder bericht van KPN is vandaag de laatste mogelijkheid. Volgens de dame aan de lijn, moest er dan een werkende simkaart in Nederland zijn, of bij kpn of bij de oude provider.  Maar ik ben in het buitenland,  de oude sim heb ik niet en de nieuwe e-sim ook nog niet.


Om nummer portering op te starten is normaal gesproken de toestemming geven per sms voldoende. Als dat niet mogelijk is, door omstandigheden, is de enige manier door de het klantnummer door te geven aan de klantenservice. Als het klantnummer van de huidige provider toegevoegd wordt aan het overname verzoek, zal de nummerportering alsnog opgestart worden.Â