Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik overstappen als ik verificatie sms niet kan ontvangen?

• August 25, 2026
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Als ik wil overstappen, moet ik een sms krijgen ter verificatie. Maar mijn telefoonnummer is al buiten werking, hoe los ik dit op?

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Saar712 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp uit je vraag, dat je wilt overstappen naar KPN mobiel en daarbij je 06-nummer meenemen door middel van nummerbehoud.

Alleen werkt het aanvragen van nummerbehoud, als jouw 06-nummer nog actief is.
Of te wel het mobiel abonnement bij je oude/huidige provider is nog niet opgezegd!

Je schrijft dat je “telefoonnummer al buiten werking is”, waarmee ik concludeer dat je het abonnement al hebt opgezegd bij je oude/huidige provider.
Klopt mijn bewerking?

Zo ja, dan is het aanvragen van nummerbehoud helaas niet meer mogelijk.
Want het abonnement van je eigen 06-nummer dient namelijk actief te zijn, tijdens het uitvoeren van nummerbehoud naar KPN.
KPN zegt dan vervolgens het mobiele abonnement bij je huidige/oude provider voor je op.

Als nummerbehoud niet meer mogelijk is, krijg je vanuit KPN een nieuw 06-nummer toegewezen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Saar712 en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al reactie hebt gekregen. 🙂

Ik sluit me aan bij het antwoord van Michel. Als het nummer niet actief meer is dan lukt nummerbehoud helaas niet. Je krijgt dan een nieuw nummer. 

Mocht het anders zitten of mocht je hier verdere vragen over hebben, laat het hier gerust weten!

• August 29, 2026

Toch moet tot 1 maand na einde contract het oude nummer meegenomen kunnen worden.

https://consument.acm.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Toch moet tot 1 maand na einde contract het oude nummer meegenomen kunnen worden.

https://consument.acm.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen

Hoi ​@Rowi. 

De link naar de pagina van de ACM met daarbij de regelgeving omtrent nummerbehoud, klopt inderdaad, maar alleen als het 06-nummer nog actief is.

Is het mobiele abonnement al opgezegd en beëindigd dan kan het 06-nummer niet meer geporteerd worden naar een nieuwe provider.

Het mobiele abonnement en 06-nummer moet nog actief zijn op de dag dat nummerbehoud plaats vind, dat is een belangrijke voorwaarden dat bij alle providers geldt.
Omdat je tijdens de aanvraag van nummerbehoud een verificatie sms ontvangt op je 06-nummer, waarmee je aangeeft dat het 06-nummer van jouw is.

De maand die de ACM aangeeft, is als je het mobiele abonnement hebt opgezegd en je nog binnen de wettelijke opzegtermijn van 1 maand zit, en het 06-nummer dus nog actief is.
Want dan ontvang je ook gewoon de verificatie sms.

• August 29, 2026

Zo lees ik dat niet. Vooral deze regel suggereert echt iets anders.

"Verder hebt u recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst. "

Na beëindiging is toch echt na de maand opzegtermijn. En een nummer verdwijnt hoe dan ook nooit meteen die gaat een afkoel periode in.