Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik roaming buiten de EU uitzetten maar binnen EU wel verbonden blijven?

• February 6, 2025
  • 3 reacties
  • 192 keer bekeken

Nu er al jaren geen extra kosten voor roamen binnen de EU worden gerekend zou je verwachten dat je een optie hebt om roamen buiten de EU (tegen hoge kosten) uit kan zetten. Helaas loop je nog steeds het risico om naar bijvoorbeeld Tarifa (zuid Spanje) te gaan en onverwacht met een zendmast in Marokko te verbinden en daarvoor een rekening gepresenteerd te krijgen. Zelfde verhaal met een boottocht Barcelona - Mallorca waarbij je automatisch op het satelliet internet van de ferry wordt verbonden. Je krijgt als het goed is een sms, maar de vraag is of je dat op tijd ziet, zeker als je gebruikt maakt van een mobiele wifi/mifi router. Helaas beide situaties meegemaakt.  Het lijkt mij mogelijk voor KPN om bijvoorbeeld kosten buiten de bundel uit te kunnen zetten, of de optie bieden roamen buiten de EU uit te zetten. Na een belletje met KPN vandaag, het antwoord "helaas, de enige optie is roaming uitzetten" en dus geen internet meer hebben. 

Tot zover mij rant :)

Beste antwoord door wjb

Stuur "BESCHERMING AAN" naar 1266.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2025

Beste ​@ArDev , die optie bestaat, ​@wjb weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind en hoop dat hij je kan helpen.

Je moet een bepaalde code ergens naar tot sturen per SMS.

Succes.

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 6, 2025

Stuur "BESCHERMING AAN" naar 1266.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

​@JanD ​@wjb super, heb het meteen gedaan. Thanks!