Skip to main content

Sinds oktober ‘22 heb ik mijn unlimited abo veranderd naar sim only omdat ik enkele maanden buiten Europa zal zijn. 
In oktober was de factuur hiervoor inderdaad €16,-

De factuur voor november (sinds 28/10 buiten Europa) de €16,- maar ook €14,- gebruikskosten. 
 

Mijn toestel staat in flightmode en ik maak alleen gebruik van beschikbare wifi. 
 

Hoezo heb ik gebruikskosten?

Wat zijn deze gebruikskosten?

 

Ik heb gezocht maar kan hier geen antwoord op vinden. 
Kan iemand mij hier uitleg over geven? 
 

Vriendelijk dank alvast. 

Hallo @Marnisa ,

Toch heb je waarschijnlijk mobiel internet verbruikt. Je kunt dit terugvinden op de specificatie die bij de factuur zit. 
 

Staat in het menu van jouw telefoon de optie mobiel internet ook uit? 
 

Verder: 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/


Hoi Noordzee,

je antwoord heeft geholpen. Ik heb idd 6 mb verbruikt. Kennelijk stond mijn telefoon toen nog niet op flightmode

 

ik heb de instellingen gecontroleerd maar als hij op flightmode staat (iphone) staat mobiele data ook uit. Ik houd het vanaf nu in de gaten. 
 

Dank voor je hulp.